مشاجره مشاور کاخ سفید و خبرنگاران بر سر حمله به مراکز فرهنگی ایران

مشاجره مشاور کاخ سفید و خبرنگاران بر سر حمله به مراکز فرهنگی ایران
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کنفرانس خبری مشاور دونالد ترامپ روز دوشنبه ۶ ژانویه تحت تاثیر توییت اخیر ارئیس جمهوری آمریکا درباره حمله به ۵۲ مرکز در ایران که برخی از آنها مراکز فرهنگی هستند قرار گرفت. خبرنگاران از خانم مشاور در این باره نکاتی پرسیدند و مشاجره‌ای در این میان شکل گرفت.

آگهی

سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله به مراکز فرهنگی ایران کنفرانس روز دوشنبه ۶ ژانویه مشاور کاخ سفید و خبرنگاران را به تنش کشاند.

خبرنگاران از کلیان کانوی، مشاور ترامپ درباره سخن اخیر رئیس‌جمهوری درباره حمله به مراکز فرهنگی ایران می‌پرسیدند و او نیز تاکید داشت که این‌ها «فرضیه‌ است و من امروز برای پرداختن به امور جدی اینجا هستم.»

او همچنین تاکید کرد که ترامپ تنها ۵۲ مرکز را «شناسایی» کرده و گفته اگر ایران بخواهد تلافی کند ممکن است این اتفاق رخ دهد.

خانم کانوی همچنین در تصریح این عدد و دلیل انتخاب آن نیز گفت: «عدد ۵۲ به تعداد شهروندان آمریکایی گروگان گرفته شده توسط ایران در چهار دهه پیش اشاره دارد.»

خبرنگاران در این جلسه خطاب به مشاور کاخ سفید گفتند که «به نظر می‌رسد رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه در مورد هدف قرار دادن مراکز فرهنگی در ایران دو حرف متفاوت می‌گویند.»

خانم کانوی پاسخ داد که اینطور نیست و سپس به بحث با خبرنگاران پرداخت.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیده‌بان حقوق بشر: ترامپ تهدید علیه مراکز فرهنگی ایران را پس بگیرد

کاخ سفید: آمریکا از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست