کشته شدن یک شهروند فرانسوی در جریان بازرسی های پلیس

کشته شدن یک شهروند فرانسوی در جریان بازرسی های پلیس
Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تایید پزشکی قانونی فرانسه یک شهروند این کشور به دلیل اقدامات ضربات وارده از سوی پلیس در جریان یک ایست بازرسی ساده خفه و ساعاتی بعد در بیمارستان جان باخته است.

آگهی

پزشکی قانون فرانسه کشته شدن یک شهروند این کشور در جریان بازرسی نیروهای پلیس در پاریس را تایید کرد.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، سدریک شویا که ابتدا گفته شده بود سکته کرده است بدلیل خفگی و ضربه شدید در هنجره جان باخته است. این گزارش مساله قتل سدریک شویا، پدر ۴۲ ساله را در پی بازرسی پلیس تایید می کند.

سدریک شویا که پیک موتوری بود در مسیر رودخانه سن و در مقابل موزه برانلی در مرکز پاریس توسط پلیس متوقف می شود. آن گونه که ویدئوی یکی از شهروندان که لحظه بازرسی را فیلم برداری کرده نشان می‌دهد او بدلیل برخورد تند پلیس سعی می‌کند از آنها فیلم برداری کند اما نهایتا نیروهای پلیس او را به زمین کوبانده و تلاش می‌کند او را بازداشت کند.

رفتار خشن دو تن از نیروهای پلیس باعث ایجاد حالت خفگی و انتقال وی به بیمارستان شد اما وی سعاتی بعد در بیمارستان جورج پمپیدو، در منطقه پانزدهم پاریس جان می‌بازد.

پدر و دختر سدریک شویا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. پدر این شهروند فرانسوی نسبت به دولت اعلام جرم کرد و گفت که تا محکومیت دولت امانوئل ماکرون در جریان کشته شدن پسرش دست از فعالیت برنخواهد داشت. می‌توان پیش بینی کرد این واقعه پیامدهای فراوانی برای دولت امانوئل ماکرون داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد طولانی‌ترین اعتصاب سراسری در فرانسه شکسته شد

بحران اجتماعی و سیاسی در فرانسه؛ «آقای بازنشستگی» جدید منصوب شد

دست‌کم ۵ مامور انتظامی ایران در کمین مسلحانه در سیستان و بلوچستان کشته شدند