ملا ننگیالی از فرماندهان ناراضی طالبان در حمله پهپادی آمریکا کشته شد

پهپاد آمریکایی در افغانستان
پهپاد آمریکایی در افغانستان Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی منابع محلی اعلام کرده‌اند که در جریان این حمله دست کم ۴۰ غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته شده‌اند.

آگهی

منابع رسمی و نظامی افغانستان از کشته شدن یک فرمانده طالبان و عضو شاخه‌ انشعابی این گروه در جریان حمله هوایی نیروهای آمریکایی به ولایت هرات واقع در غرب این کشور خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص زمان انجام این حمله پهپادی را عصر روز چهارشنبه اعلام کرد و به نقل از یک منبع محلی نوشت: «ملا ننگیالی از فرماندهان طالبان و عضو شاخه انشعابی این گروه به همراه تعداد دیگری از شبه نظامیان در جریان عملیات نیروهای خارجی در ولسوالی شیندند واقع در ولایت هرات کشته شده است.»

در این گزارش تصریح شده است که حمله توسط پهپادهای آمریکایی صورت گرفته است. به گزارش رسانه‌های محلی در افغانستان چهار هواپیمای بدون سرنشین خارجی در جریان این حمله چندین خانه و نیز محل استقرار نیروهای تحت امر ملا ننگیالی را هدف قرار داده‌اند.

برخی منابع محلی نیز اعلام کرده‌اند که در جریان این حمله دست کم ۴۰ غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته شده‌اند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی آمریکا در کابل نیز انجام عملیات یاد شده در منطقه‌ای نزدیک به مرز ایران را مورد تایید قرار داده است. یک سخنگوی نیروی مامور ناتو در افغانستان گفته است: «این حمله هوایی ماهیت دفاعی و بازدارندگی داشته و در حمایت و پشتیبانی از نیروهای نظامی افغانستان انجام شده است.»

ملا ننگیالی از فرماندهان ناراضی طالبان به شمار می‌رود که در پی مرگ ملا عمر،‌ رهبر اصلی و چهره نمادین این گروه در سال ۲۰۱۳ سالها است به یک گروه انشعابی تحت رهبری ملا رسول پیوسته است.

این گروه انشعابی در دوره‌ای با اعضای گروه اصلی طالبان که مدتی است گفتگوهای صلح را با واشنگتن آغاز کرده در نبرد بود. مذاکره کنندگان طالبان خروج کلیه نیروهای خارجی از افغانستان را به عنوان شرط اصلی برقراری آتش بس و صلح در این کشور عنوان کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات تازه طالبان در شمال افغانستان دست کم ۲۶ کشته برجای گذاشت

طالبان با حمله به پاسگاهی در هلمند ۱۰ سرباز ارتش افغانستان را کشت

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد