پاپ فرانسیس ایران و آمریکا را به گفتگو و خویشتنداری دعوت کرد

Pope Francis greets Iran's ambassador to the Holy See, Seyed Taha Hashemi Thursday, Jan. 9, 2020
Pope Francis greets Iran's ambassador to the Holy See, Seyed Taha Hashemi Thursday, Jan. 9, 2020 Copyright APREMO CASILLI
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس در سخنرانی سالانه خود و در حضور ۱۸۰ سفیر کشورهای جهان گفت: «سیگنال‌هایی که از کل منطقه و به دنبال افزایش تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده مخابره می شود، بسیار نگران کننده است.»

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه از ایران و ایالات متحده آمریکا خواست گفتگو و خویشتنداری کنند تا از گسترش تنش‌ها و درگیری‌های در خاورمیانه جلوگیری شود.

پاپ در سخنرانی سالانه خود موسوم به «وضعیت جهان» برای نخستین بار درباره بحران روزهای اخیر میان ایران و آمریکا در حضور سفیران کشورهای حاضر در واتیکان از جمله «سید طاها هاشمی» سفیر ایران سخن می گفت.

پاپ در این سخنرانی و در حضور ۱۸۰ سفیر کشورهای جهان گفت: «سیگنال‌هایی که از کل منطقه و به دنبال افزایش تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده مخابره می شود، بسیار نگران کننده است.»

او همچنین گفت که این تنش‌ها روند تدریجی بازسازی عراق را به خطر می اندازد و زمینه را برای درگیری‌های گسترده در منطقه آماده می کند.

پاپ فرانسیس ۸۳ ساله در سخنرانی ۵۰ دقیقه‌ای خود همچنین درباره جنگ‌ها و درگیری‌ها در جهان، گرمایش زمین، خارجی ستیزی نسبت به مهاجران و خطر جنگ‌های اتمی هشدار داد.

APREMO CASILLI

او همچنین افزود که خانواده انسانی ما به دلیل جنگ‌های ویرانگر که در آنها افراد فقیر بیش از دیگران آسیب می بینند، زخم ها و آسیب‌های زیادی دیده است و به نظر نمی رسد سال جدید میلادی با علائم خوبی همراه بوده باشد.

تنش‌های میان ایران و آمریکا بویژه در عراق ممکن است بازدید پاپ فرانسیس از عراق را غیرممکن کند. سفری که او پیشتر گفته بود علاقمند است در سال جاری میلادی انجام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ایران مذاکره می‌کند تا نجنگد»

فرمانده سپاه در تشریح عملیات علیه آمریکایی‌ها: به‌دنبال کشتن افراد نبودیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین