گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ بازگشت به ماه مقدمه گام نهادن بر مریخ است

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ بازگشت به ماه مقدمه گام نهادن بر مریخ است
Copyright NASA EURONEWS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این بخش از گزارش‌های لوکا پارمیتانو از فضا او به سوال یکی از مخاطبان پاسخ داده است. سوال این بوده که در ماموریت‌های آتی فضانوردی باید چه طرح و برنامه‌ای در الویت باشد؟ بازگشت به ماه یا تلاش برای پا گذاشتن به مریخ؟

آگهی

بخش پرسش و پاسخ در برنامه‌ «گزارش‌های یورونیوز از فضا» کماکان ادامه دارد.

این بار یک شهروند ایتالیایی از لوکا پارمیتانو از فضانوردان ایستگاه فضایی اروپا درباره ضرورت‌ها و الویت‌های ماموریت‌های آینده فضایی سوال پرسیده است؛ اینکه بهتر است کماکان بر گام نهادن بر ماه متمرکز شویم یا اینکه ماموریت‌های آینده مریخ‌محور باشد؟

آقای پارمیتانو که خودش ایتالیایی است، سوال این شهروند ایتالیایی را از روی حساب رسمی توییترش می‌خواند: «سلام لوکا، به عنوان یک ایتالیایی باید ابتدای کار بگویم به شما افتخار می‌کنم، به مسیری که برگزیده‌اید و اینگونه سفیر ما در اروپا و جهان شده اید. نظر شما در مورد ماموریت‌های آینده چیست؟ آیا باید روی بازگشت به ماه تمرکز کنیم و ساخت یک ایستگاه جدید برای انجام آزمایشهای جدی‌تر یا اینکه این بار باید مریخ را هدف بگیریم؟»

پارمیتانو می‌گوید: «صادقانه بگویم که یکی از این پروژه‌ها نافی دیگری نیست، به نظر من رفتن به ماه یک گام فوری و ضروری است تا ما را به مریخ برساند. آژانس‌های فضایی در سراسر جهان در حال حاضر مشغول همکاری با یک پروژه ماه‌نوردی هستند تا به سمت اکتشاف جدی در ماه برویم، آنچه هنوز با آن فاصله داریم. چرا که ما در شش مکان مختلف روی ماه قدم گذاشته‌‌ایم اما واقعا آنجا هنوز کاوش جدی صورت نگرفته است.»

این فضانورد ادامه داد: «اکنون زمان آن است که یک طرح اکتشاف عمیق روی ماه راه بیندازیم تا منابع و پتانسیل‌های آن را بشناسیم و پس از رسیدن به این شناخت از آنجا به سمت ماموریت‌های مریخی پیش برویم.»

گزارش‌های لوکا پارمیتانو را در هفته‌های آینده در یورونیوز بخوانید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش‌هایی از فضا؛ فضانوردان در یک روز ۳۲ طلوع و غروب خورشید را می‌بینند

مسئولیت حراست از زمین در مقابله با خطر برخورد اجرام فضایی با کیست؟

کشفیات جدید مریخ‌نورد «پشتکار»؛ سنگ‌های سیاره سرخ، «سبز» هم هستند