سناتور دموکرات: برای محدود کردن اقدام نظامی علیه ایران اکثریت را داریم

سناتور دموکرات: برای محدود کردن اقدام نظامی علیه ایران اکثریت را داریم
Copyright تیم کین سناتور دموکرات
Copyright تیم کین سناتور دموکرات
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهار سناتور جمهوریخواهی که از این طرح پشتیبانی کرده‌اند عبارتند از:‌ «رَند پال»، «مایک لی»، «تاد یانگ» و «سوزان کالینز»

آگهی

دموکرات‌ها در سنای آمریکا اعلام کردند با مشارکت چهار سناتور جمهوریخواه اکنون از پیشتبانی لازم برخوردارند تا طرح «محدودیت اقدام نظامی رئیس جمهوری» این کشور علیه ایران را تصویب کنند.

تیم کین، سناتور دموکرات روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «حالا ما ۵۱ رأی لازم را برای تصویب این طرح با مشارکت اعضای دو حزب داریم.»

وی تصریح کرد که چهار سناتور جمهوریخواه از این طرح پشتیبانی کرده‌اند که عبارتند از:‌ «رَند پال»، «مایک لی»، «تاد یانگ» و «سوزان کالینز».

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این چهار تن بناست در کنار ۴۷ سناتور دموکرات کنگره به طرح پیشنهادیِ تیم‌ کین رأی دهند.

این طرح عنوان می‌کند که اگر مخاصمهٔ نظامی آمریکا و ایران بیش از ۳۰ روز به درازا بکشد، رئیس جمهوری ایالات متحده برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران نیازمند تأیید کنگرهٔ آمریکا خواهد بود.

به گفتهٔ کارشناسان ارائه این طرح از سوی دموکرات‌ها و پشتیبانی چند سناتور جمهوریخواه از آن، بیش از هرچیز بیانگر نارضایتی سناتورها از توضیحات دولت ایالات متحده دربارهٔ حملهٔ پهپادی این کشور به قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروی قدس سپاه ایران است.

دو تن از چهار سناتور جمهوریخواهِ مذکور، پیشتر نارضایتی خود را از جلسهٔ توضیحی پیرامون حملهٔ پهپادی اخیر اعلام کرده بودند و یکی از آنان یعنی سناتور مایک لی، جلسهٔ هفتهٔ پیش با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجهٔ کنونی را «بدترین جلسهٔ توضیحی دربارهٔ مسائل نظامی» که خود در آن شرکت کرده است خواند.

قاسم سلیمانی، فرماندهٔ سپاه قدس ایران هفتهٔ گذشته با حملهٔ ایالات متحده به کاروان حامل وی در نزدیکی فرودگاه بغداد در کنار شماری از همراهانش کشته شد و مقامات آمریکا اعلام کردند که وی در صدد برنامه‌ریزی یک حملهٔ گسترده و قریب‌الوقوع به منافع آمریکا بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این باره گفت‌: «مهم نیست که سلیمانی در صدد اجرای یک حملهٔ قریب‌الوقوع بوده یا نه.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت آمریکا چهار جلسهٔ محرمانه توضیح دربارهٔ ایران را لغو کرد

هشدار پمپئو به ایران: پاسخ ما به حملات راکتی در عراق قاطع خواهد بود

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند