کشته شدن بیش از پنج هزار شتر در استرالیا

شتر استرالیایی
شتر استرالیایی Copyright عکس از فلیکر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«شمار شترهای غیربومی در سالهای اخیر به شکل انفجاری رشد کرده، آسیب‌های جدی به زیرساختها و پوشش گیاهی زده و خطری برای خانواده‌ها و اجتماعات شهری ایجاد کرده است.»

آگهی

تیراندازان سوار بر هلیکوپتر بیش از ۵ هزار شتر را در صحراهای جنوبی استرالیا کشتند زیرا با توجه به خشکسالی گسترده، بیم آن می‌رفت که هجوم این حیوانات به مناطق شهری، به شهروندان آسیب بزند.

فرمانداران مناطقی از استرالیای جنوبی در کارزاری که پیش از این برای محافظت از شهروندان و محیط زیست این منطقه به راه انداختند، کشتار این شترهای وحشی و عملیاتی که اجرایش اخیرا به پایان رسید را تأیید کرده بودند.

ریچارد کینگ، سرپرست یکی از مناطق استرالیای جنوبی در این زمینه به خبرنگاران گفت:‌ «شمار شترهای غیربومی در سالهای اخیر به شکل انفجاری رشد کرده، آسیب‌های جدی به زیرساختها و پوشش گیاهی زده و خطری برای خانواده‌ها و اجتماعات شهری ایجاد کرده است.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی همچنین یادآور شد که شترهایی که در اثر تشنگی و گرسنگی ناتوان شده‌اند به سراغ چاه‌ها و منابع آب شهری می‌آیند و در آنها گرفتار می‌شوند و می‌میرند و جسدشان آب آشامیدنی را آلوده می‌کند.

آقای کینگ در ادامه افزود: ‌«خشکسالی کنونی که حیوانات نمی‌توانند به آسانی بر آن غلبه کنند، ترس و اضطراب زیادی را در شهروندان از رم کردن شترهای وحشی برانگیخته است.»

استعمارگران در دههٔ ۱۸۴۰ و پیش از ایجاد خط آهن استرالیا، شترهایی را برای سفرهای اکتشافی و حمل بار و بنهٔ خود به این قاره آوردند. شماری از این حیوانات به طبیعت بازگشتند و آنها را در ردهٔ «شتران رمیده» قرار می‌دهند. جمعیت این گونهٔ جانوری در سالهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.

در اثر آتشسوزی‌های گسترده‌ای که از ماه اکتبر تا کنون در استرالیا روی داده حدود ۱۰ میلیون هکتار از مراتع و جنگل‌های این کشور سوخته است و حدود یک میلیارد از حیوانات این مناطق نیز کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست ۱۸ ماه حبس به‌دلیل غفلت در نگهداری از حدود ۱۷۰ سگ و گربه در یک آپارتمان کوچک

نتایج یک تحقیق: فیل‌های آسیایی کودکان مرده‌شان را دفن و با صدای بلند عزاداری می‌کنند

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت