دولت آمریکا چهار جلسهٔ محرمانه توضیح دربارهٔ ایران را لغو کرد

مایک پمپئو،‌ وزیر خارجهٔ ایالات متحده، پیش از سخنرانی دربارهٔ ایران،‌ هفتم ژانویه ۲۰۲۰
مایک پمپئو،‌ وزیر خارجهٔ ایالات متحده، پیش از سخنرانی دربارهٔ ایران،‌ هفتم ژانویه ۲۰۲۰ Copyright عکس از ای پی
Copyright عکس از ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اف.بی.آی، قرار بود روز چهارشنبه در جلسه‌ای محرمانه، توضیحاتی را دربارهٔ «مسائل ضداطلاعاتی» مرتبط با ایران به شماری از نمایندگان مجلس ارائه کنند اما این برنامه در آخرین لحظات تغییر کرد.

آگهی

دولت ایالات متحده، به شکل ناگهانی چهار جلسهٔ محرمانهٔ کنگره را با موضوع توضیح دربارهٔ «بحران ایران» لغو کرد.

به گفته برخی از نمایندگان مجلس و سنای آمریکا، وزارت خارجهٔ این کشور دو جلسه‌ای را که برای روز سه‌شنبه در نظر گرفته شده بود در آخرین ساعات لغو کرد.

با توجه به اطلاعات مندرج در وبسایت کمیته روابط خارجی سنا برگزاری جلسه‌ای در روز چهارشنبه، ۱۵ ژانویه درباره رویکرد دولت دونالد ترامپ در برابر ایران برنامه‌ریزی شده بود. اما این نشست برگزار نشده است.

در جلسهٔ نخست بنا بود توضیحاتی پیرامون «امنیت سفارتخانه» به اعضای کنگره ارائه شود و در جلسهٔ دوم نیز قرار بود مسئولان بلندپایهٔ وزارت خارجه آمریکا،‌ از جمله برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه این کشور در امور ایران، توضیحاتی را دربارهٔ «سیاست دولت در قبال ایران» به اعضای «کمیتهٔ امور خارجهٔ سنا» ارائه کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این درحالی است که مقامات اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا نیز روز چهارشنبه می‌خواستند در جلسه‌ای پشت درهای بسته، دربارهٔ «مسائل ضد اطلاعاتی» مرتبط با ایران به شماری از نمایندگان مجلس توضیحاتی بدهند، اما این برنامه نیز در آخرین لحظات تغییر کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز جلسه‌ای را به شکل ناگهانی لغو کرد که بنا بود روز چهارشنبه برای کمیتهٔ نیروهای مسلح مجلس نمایندگان دربارهٔ ایران برگزار شود. پنتاگون اعلام کرد تلاش دارد تا این جلسه را در زمان دیگری برگزار کند.

این درحالی است که شماری از قانون‌گذاران آمریکا، که عمدتا از حزب دموکرات می‌آیند، توضیحات دولت ترامپ را در کشتن قاسم سلیمانی، فرماندهٔ سپاه قدس ایران ناپذیرفتنی خوانده و به شدت از آن انتقاد کرده‌اند.

تیم کین، سناتور دموکرات روز گذشته اعلام کرد حزب دموکرات به همراه چهار سناتور جمهوری‌خواه، اکثریت لازم را در سنا دارد تا با تصویب طرحی «اختیارات دولت در اقدام نظامی علیه ایران» را محدود کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناتور دموکرات: برای محدود کردن اقدام نظامی علیه ایران اکثریت را داریم

ترامپ: مهم نیست که قاسم سلیمانی تهدید فوری برای آمریکا بود یا نه

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند