دسترسی به پیام‌رسان تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن

دسترسی به پیام‌رسان تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیام‌رسان تلگرام در تازه‌ترین نسخه خود امکانی فراهم آورده است تا کاربران بدون نیاز به فیلترشکن بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در این مطلب با مراحل استفاده از این امکان آشنا شوید.

آگهی

پیام‌رسان تلگرام در تازه‌ترین نسخه خود امکانی فراهم آورده است تا کاربران بدون نیاز به فیلترشکن بتوانند به این پیام‌رسان دسترسی داشته باشند.

این بدین معنی است که نسخه تازه تلگرام نیاز به فعال بودن اپلیکیشن جداگانه فیلترشکن ندارد و با امکانی که در درون خود آن تعبیه شده است، کاربران می‌توانند اقدام به ارسال و دریافت پیام‌ کنند.

امکان تازه تلگرام در اصل برای کاربران روسی پیش بینی شده چرا که مقامات کرملین سال گذشته این پیام رسان را در روسیه فیلتر کردند. با این حال کاربران ایرانی نیز می توانند از این قابلیت تازه بهره بگیرند.

راهنمای استفاده از تلگرام بدون نیاز فیلترشکن

۱- قبل از هر چیز تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

۲- برای استفاده از امکان جدید لازم است تا کاربر برای دفعه نخست با یک آی پی روسی به پیام رسان تلگرام وصل شود. به همین منظور باید از یک VPN (وی پی ان) استفاده شود که قابلیت انتخاب کشور روسیه توسط کاربر لحاظ شده باشد. به پلی استور یا اپ استور بروید.

۳- در میان وی پی ان‌های رایگان موجود در پلی استور یا اپ استور، اپلیکیشن‌هایی نظیر Seed4me vpn ، Solo vpn، Avira phantom،Touch vpn، Skyvpn مناسب هستند. یکی از آن‌ها را نصب کنید و وارد آن شوید.

۴- در داخل وی پی ان، از لیست موجود روسیه را به عنوان کشور میزبان انتخاب کنید و گزینه کانکت را بزنید.

۵- پس از وصل شدن وی پی ان، تلگرام را باز کنید و اجازه دهید تا به این پیام رسان متصل شوید. بعد از دو تا پنج دقیقه آیکون یک سپر خالی در بالای اپلیکیشن در سمت راست ظاهر می شود. این به شما نشان می‌دهد که مسیر را درست آمده‌اید. حالا از از تلگرام خارج شوید.

۶- وی پی ان خود را غیر فعال کنید و بار دیگر به تلگرام بازگردید. اکنون می‌توانید از تلگرام بدون فیلتر استفاده کنید.

اردیبهشت ماه سال گذشته دادستانی تهران دستور قضایی مسدود کردن تلگرام را صادر و اعلام کرد که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مکلف به مسدودسازی وب سایت و اپلیکیشن تلگرام هستند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) سال گذشته گزارش داده بود که با وجود فیلترینگ تلگرام در ایران، بیش از ۴۷ درصد کاربران هنوز از این پیام رسان استفاده می کنند.

تخمین زده می‌شود حدود ۴۰میلیون کاربر ایرانی مشترک تلگرام باشند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نظرسنجی ایسپا؛ محبوبیت تلگرام و شکست پیام رسانهای داخلی در ایران

معاون دادستان کل ایران: تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد

سانسور تصویر دو ورزشکار زن در تلویزیون چین؛ آیا پای واقعه تیان‌آن‌من در میان است؟