تشکیل کابینه جدید لبنان؛ نخست وزیر به معترضان ادای احترام کرد

تشکیل کابینه جدید لبنان؛ نخست وزیر به معترضان ادای احترام کرد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسان دیاب، ۶۰ ساله اکنون سرپرستی کابینه ۲۰ نفره این کشور را برعهده دارد. وی وعده داده است که دولتش خواسته های معترضان را برآورده خواهد کرد.

آگهی

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان روز سه شنبه کابینه جدید این کشور به نخست وزیری حسان دیاب، وزیر سابق آموزش و پرورش را تائید کرد.

نخست وزیر جدید لبنان در حالی زمام امور را در این کشور در دست می گیرد که شرکت کنندگان در تظاهرات ضددولتی طی هفته های گذشته خواستار کناره گیری همه نخبگان سیاسی این کشور شده بودند.

حسان دیاب، ۶۰ ساله اکنون سرپرستی کابینه ۲۰ نفره این کشور را برعهده دارد. وی وعده داده است که دولتش خواسته های معترضان را برآورده خواهد کرد. وی در بخشی از سخنانش ضمن ادای احترام به معترضان، تشکیل دولت جدید را یک «پیروزی» برای لبنان دانست. اکثر اعضای کابینه جدید لبنان تکنوکراتهای مورد حمایت احزاب سیاسی هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان نزدیک به سه ماه پیش به دنبال تظاهرات گسترده ضددولتی مجبور به استعفاء شد.

ناصیف حتی، نماینده سابق لبنان در اتحادیه عرب در کابینه حسان دیاب عهده دار سمت وزارت خارجه است. زینه عکر و غازی وزنی نیز به ترتیب به عنوان وزرای دفاع و دارایی معرفی شده اند.

حسان دیاب در فاصله بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ عهده دار سمت وزارت آموزش و پرورش بود. رئیس جمهوری لبنان روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) حسان دیاب را مامور تشکیل دولت جدید کرده بود.

حسان دیاب وعده داده بود که از تکنوکراتهای مستقل در دولت خود استفاده کند. وی همچنین تاکید کرده بود که دولت خود را در بازه زمانی چهار تا شش هفته ای تشکیل خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت هواپیمایی میدل ایست لبنان تصمیم فروش بلیط با دلار را لغو کرد

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد

مرگبارترین حمله به غیر نظامیان لبنان از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله: اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت