ادامه اعتراضات در لبنان؛ ماکرون: هر کمکی می‌کنیم تا بحران تمام شود

ادامه اعتراضات در لبنان؛ ماکرون: هر کمکی می‌کنیم تا بحران تمام شود
Copyright APHussein Malla
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«لبنان عمیقا در گیر بحران شده و اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است. این وضعیتی خطرناک و نگران کننده است و باید تلاش کنیم تا این کشور از بحران خارج شود.»

آگهی

رئيس جمهوری فرانسه می‌گوید کشورش آماده است هر آنچه در توان دارد را به کار ببندد تا لبنان از بحران کنونی خارج شود.

امانوئل ماکرون، که به بیت‌المقدس سفر کرده، وضعیت لبنان را نگران کننده خواند و افزود: «لبنان عمیقا در گیر بحران شده و اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است. این وضعیتی خطرناک و نگران کننده است و باید تلاش کنیم تا این کشور از بحران خارج شود.»

او همچنین تاکید کرد که هر کاری در توان داشته باشد انجام خواهد داد تا لبنان از این بحران خارج شود. ماکرون در ادامه افزود: «در صورت ادامه این وضعیت، تهدیدهای تروریستی علیه اسرائيل هم بیشتر خواهد شد.»

صحبت‌های رئيس جمهوری فرانسه در حالی مطرح شده که از شب گذشته (سه‌شنبه ۲۱ ژانویه) بعد از معرفی کابینه جدید لبنان، بسیاری از شهروندان لبنانی در اعتراض به دولت جدید دست به تظاهرات زدند.

شب گذشته بالاخره دولت جدید لبنان به ریاست حسان دیاب که قرار است نخست وزیر آتی و جانشین سعد حریری باشد تشکیل شد. معترضان خشمگین در بیروت شب گذشته سعی داشتند وارد ساختمان پارلمان شوند که برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد. اعتراضات تنها به بیروت محدود نماند و گزارش‌ها حاکی از آن است مردم خشمگین در خیابان‌های طرابلس هم حضور پیدا کردند و چندین بانک را در این شهر به آتش کشیدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت مواد غذایی اعتراض‌ها در لبنان را شعله‌ور کرد

بیروت؛ درگیری شدید میان پلیس و معترضان در نزدیکی پارلمان لبنان

وزیر کشور لبنان: قتل صراف وابسته به حزب‌الله و رابط ایران، احتمالا کار اسرائیل بوده است