تکرار تاریخ؛ درگیری لفظی ماکرون و شیراک با نیروهای امنیتی اسرائیل

تکرار تاریخ؛ درگیری لفظی ماکرون و شیراک با نیروهای امنیتی اسرائیل
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که در اسرائیل به سر می‌برد به هنگام بازدید از کلیسای سنت‌‌آن در بیت‌المقدس با نیروهای امنیتی اسرائیل درگیری لفظی پیدا کرد.

آگهی

تصاویر منتشر شده از مواجهه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اسرائیل برای خیلی از فرانسوی‌ها یادآور برخورد ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه و نیروهای امنیتی اسرائیل در اکتبر سال ۱۹۹۶ بود.

آقای ماکرون روز ۲۲ ژانویه وقتی می‌خواست وارد کلیسای کاتولیک سنت‌آن در بیت‌المقدس شود برای دقایقی با نیروهای امنیتی اسرائیل درگیری لفظی پیدا کرد. بر اساس مقررات، حریم این کلیسا بخشی از خاک فرانسه محسوب می‌شود. او خطاب به این نیروها گفت که «به مقررات احترام بگذارند و از آن مکان خارج شوند.»

آقای ماکرون به آنها تاکید کرد «شما در شهر کارتان را خوب انجام دادید اما لطفا از اینجا خارج شوید و به قوانین احترام بگذارید.»

اکتبر سال ۱۹۹۶ نیز اتفاق مشابهی در بیت‌المقدس روی داد. سربازان اسرائیلی اجازه ندادند برخی شهروندان فلسطینی و اصحاب رسانه با ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری وقت فرانسه دیدار کنند. آن موقع آقای شیراک با آنها درگیری لفظی پیدا کرد و گفت اجازه بدهید این‌ها کارشان را بکنند، این راهش نیست و کار شما تحریک‌آمیز است.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«رسوایی کراچی» نخست وزیر اسبق و ۹۱ ساله فرانسه را به دادگاه کشاند

پاسخ تهران به ماکرون: نام دریای جنوب ایران فقط خلیج فارس است

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟