نتایج تحقیق تازه: هکرهای باجگیر پس از دریافت پول ناپدید می‌شوند

نتایج تحقیق تازه: هکرهای باجگیر پس از دریافت پول ناپدید می‌شوند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تقریبا به طور عمومی پذیرفته شده است که بهتر است به هکرهای باجگیر در قبال آزادسازی اطلاعات شخصی پول داده شود. با این حال نتیجه یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از این باجگیرها پس از دریافت پول غیبشان می‌زند.

آگهی

تقریبا به طور عمومی پذیرفته شده است که بهتر است به هکرهای باجگیر در قبال آزادسازی اطلاعات شخصی پول داده شود، چرا که آن‌ها انقدر عقلشان می رسد که بفهمند نباید مرغی را که تخم طلا برایشان می گذارد بکشند. با این حال نتیجه یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از این باجگیرها پس از دریافت پول غیبشان می‌زند.

این نظرسنجی که توسط شرکت امنیت نرم افزار پروف پوینت (Proofpoint) در آمریکا انجام شده است نشان می دهد حدود یک سوم نهادهایی که قربانی یک باجگیری کامپیوتری شده اند قبول کرده اند که باج را بپردازند.

با این حال حدود ۲۲ درصد قربانیان گفته اند پس از پرداخت پول هرگز کلید بازیابی اطلاعات خود را دریافت نکرده اند و ۹ درصد نیز گفته اند پس از واریز مبلغ اولیه مجرمان درخواست پول بیشتر کرده اند.

باج افزارها گونه‌ای از بدافزارها هستند که با ایجاد محدودیت در سیستم‌های رایانه‌ای، برای بازیابی اطلاعات درخواست باج می‌کنند. به این صورت که پس از رخنه در رایانه کاربران اطلاعات را رمزگذاری و قفل کرده و دستگاه را به صورت خودکار خاموش و روشن می‌کنند.

پس از روشن شدن کامپیوتر آلوده، کاربر به صفحه‌ای هدایت می شود که در آن فرد مهاجم در ازای آزاد کردن اطلاعات گروگان گرفته شده درخواست وجه می کند.نحوه پرداخت این وجوه نیز غالبا از طریق روشهای غیرقابل رهگیری همچون بیت کوین و سایر رمزارزها است.

نظرسنجی شرکت پروف پوینت از ۶۰۰ مرکز خدمات امنیتی کامپیوتری در ۷ کشور جهان انجام شده است. ۶۵ درصد افراد شرکت کنننده در تحقیق گفته اند هدف حملات برای باجگیری بوده اند.

پیشتر شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه قربانی باجگیری نرم افزاری قرار گرفته بود

به صورت کلی بخش‌های اداری، بیمارستانی، شرکتهای خدمات عمومی از جمله قربانیان این حملات باجگیرانه به شمار می روند.

سه سال پیش حمله سایبری باج افزاری به نام واناکرای (WannaCry) در ماه مه ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور جهان را آلوده کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله سایبری هکرها به بیمارستانهای بریتانیا و شرکتهای اسپانیایی

تحول بزرگ در دنیای لپ‌تاپ‌ها؛ ابداع پردازنده‌ای که مصرف باتری را به یک‌سوم کاهش می‌دهد

ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد