آمریکا: شمار نیروهای آسیب‌مغزی دیده در حمله موشکی ایران ۳۴ نفر است

عکسی تزیینی از رزمایش موشکی ایران
عکسی تزیینی از رزمایش موشکی ایران Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از حمله موشکی ایران با صراحت گفت که هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این حمله کشته نشده و یا به کسی آسیبی نرسیده است.

آگهی

وزارت دفاع آمریکا شمار نیروهای آمریکایی را که در حمله موشکی ایران به پایگاه‌ نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شدند، ۳۴ نفر اعلام کرد.

جاناتن هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه با اعلام این خبر گفت که ۱۷ نفر از این نیروها برای ادامه خدمت به عراق بازگشته و ۱۶ نفر دیگر نیز در عراق تحت مراقبت و مداوا قرار گرفته‌اند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه سخنانش افزود که ۹ نفر از این نیروها همچنان در آلمان تحت درمان و مراقبت هستند. علاوه بر آنها، ۸ نفر دیگر برای درمان بیشتر از آلمان به آمریکا منتقل شده‌اند.

مقامات آمریکایی در اولین اظهارات خود شمار نیروهای آسیب‌دیده آمریکایی در پایگاه‌ نظامی عین الاسد عراق را ۱۱ نفر اعلام کرده و گفته بودند که این افراد بر اثر حمله موشکی ایران دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از حمله موشکی ایران با صراحت گفت که هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این حمله کشته نشده و یا به کسی آسیبی نرسیده است.

حمله موشکی ایران پاسخی بود به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و نیز چند عضو دیگر این سازمان. حمله‌ پهپادی آمریکا بامداد جمعه ۱۳ دی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد و با دستور و نظارت مستقیم دونالد ترامپ صورت گرفت.

سپاه پاسداران ایران که اعلام کرد بود پاسخی محکم داده و انتقام سختی خواهد گرفت بامداد چهارشنبه ۱۸ دی پایگاه عین الاسد نظامیان آمریکا در عراق را با موشک‌های خود هدف گرفت، حمله ای که در آن هیچ نظامی آمریکایی کشته نشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقام آمریکایی: بیش از ۱۰۰ نظامی ما در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیدند

سپاه پاسداران ایران از موشک و پیشران‌های ماهواره‌بر جدید رونمایی کرد

آمار پنتاگون بیشتر شد؛ در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد ۵۰ سرباز آمریکایی آسیب مغزی دیدند