گلچین ویدئوهای هفته؛ از تزئین میدان با گل لاله تا هجوم ملخ‌ها

ویدیوها. گلچین ویدئوهای هفته؛ از تزئین میدان با گل لاله تا هجوم ملخ‌ها

در گلچین ویدئوی های بدون شرح این هفته شش ویدئو از تزئین میدانی در آمستردام، دیدار شاهزاده چارلز با گرتا تونبرگ، اعتصاب اعضای اپرای پاریس، هجوم ملخ ها به مراتع و مزارع در شرق آفریقا، عبور پناهجویان از رود مرزی در جنوب مکزیک و تبعات طوفان گلوریا در اسپانیا انتخاب کرده ایم.

در گلچین ویدئوی های بدون شرح این هفته شش ویدئو از تزئین میدانی در آمستردام، دیدار شاهزاده چارلز با گرتا تونبرگ، اعتصاب اعضای اپرای پاریس، هجوم ملخ ها به مراتع و مزارع در شرق آفریقا، عبور پناهجویان از رود مرزی در جنوب مکزیک و تبعات طوفان گلوریا در اسپانیا انتخاب کرده ایم.

در اولین ویدئوی بدون شرح این هفته شاهد تصاویری از تزئین میدان معروف دام در شهر آمستردام هلند با انبوهی از گونه های رنگارنگ گل لاله هستیم. این تزئین در محیط دو هزار و ۵۰۰ متر مربعی یک باغ خصوصی و با کاشت ۲۰۰ هزار شاخه گل لاله انجام شد.

بازدید از این باغ رایگان بود و بسیاری از کشاورزان گل کار هلندی نیز با حضور در این باغ به بازدیدکنندگان در مورد کاشت و نگهداری گل مشورت می دادند. هلند به عنوان بزرگترین تولید کننده گل لاله در جهان، سالانه بین ۱.۷ تا دو میلیارد شاخه گل لاله به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر می کند.

در دومین ویدئوی بدون شرح این هفته شاهد تصاویری از دیدار شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا با گرتا تونبرگ، نوجوان مدافع محیط زیست هستیم. این دیدار در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس انجام شد.

شاهزاده چارلز به موضع گیری در دفاع از محیط زیست شهرت دارد. گرتا تونبرگ نیز که ۱۷ سال دارد، سال گذشته میلادی از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب شد.

در سومین ویدئوی بدون شرح این هفته شاهد تصاویری از اعتصاب اعضای اپرای پاریس و اجرای رایگان آنها برای مردم هستیم. اعضای اپرای مشهور پاریس در اعتراض به برنامه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای اصلاح نظام بازنشستگی روز شنبه دست به اعتصاب زدند و در فضای باز و بطور رایگان به اجرای برنامه پرداختند.

این چهارمین اجرای هنری نوازندگان، خوانندگان و دیگر اعضای اپرای پاریس در فضای باز، در هفته های اخیر بود و مقابل ساختمان مشهور اپرای گارنیه برگزار شد.

این برنامه مدت نیم ساعت طول کشید و در پایان آن، اعضای اپرا به همراه تمام تماشاگران این برنامه، با همدیگر سرود ملی فرانسه را خواندند.

در چهارمین ویدئوی بدون شرح این هفته تصاویری از هجوم بی سابقه ملخ ها به مراتع و مزارع در سراسر شرق آفریقا مشاهده می کنیم. هجوم ملخ ها امنیت غذایی کشورهای این منطقه را که خود از فقیرترین ملل جهان به شمار می روند به خطر انداخته است.

کشاورزان کنیا از دولت خواسته اند هرچه سریعتر دست به کار شود حال آنکه نقاطی از سومالی، اتیوپی، سودان، جیبوتی و اریتره نیز از حمله ملخ های صحرایی آسیب دیده اند.

ملخ صحرایی خطرناک ترین گونه ملخ به شمار می رود و کارشناسان معتقدند شرایط نامساعد جوی در وقوع این امر موثر بوده است.

در پنجمین ویدئوی بدون شرح این هفته شاهد تصاویری از صدها پناهجوی اهل آمریکای مرکزی هستیم که با پای پیاده عازم ایالات متحده هستند.

این پناهجویان با گذر از رود مرزی سوچیاته از گواتمالا وارد جنوب مکزیک شدند. این افراد به این ترتیب راهبرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در منع ورود پناهجویان از آمریکای مرکزی را به چالش کشیدند.

گذر این افراد از رودخانه مرزی آسان نبود زیرا آنها روز دوشنبه به محض ورود به خاک مکزیک با مقاومت نیروهای مرزبانی این کشور روبرو شدند.

در ششمین و آخرین ویدئوی بدون شرح این هفته تصاویری از کف دریا در کف کوچه های شهر ساحلی «توسا دمار» می بینیم. طوفان دریایی گلوریا روز سه شنبه موج های بلندی را در سواحل کاتالونیای اسپانیا به وجود آورد. حجم کف ها به قدری بود که خیابان های مرکزی شهر کوچک و توریستی «توسا دمار» از کف پوشانده شد. امری که باعث شد ساکنان شهر برای پاکسازی خیابان ها به دردسر بیافتند.

تازه‌ترین ویدیو