زلزله ۶.۸ ریشتری شرق ترکیه؛ دستکم ۲۲ نفر کشته شدند

زلزله ۶.۸ ریشتری شرق ترکیه؛ دستکم ۲۲ نفر کشته شدند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات ترکیه ۴۰۰ تیم امدادگر را به منطقه فرستاده‌اند و سالن‌های ورزشی، مدارس و کتابخانه‌ها به اسکان زلزله‌زدگان اختصاص داده شده است.

آگهی

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده از قربانیان زمین‌لرزه ۶.۸ ریشتری شامگاه جمعه ۴ بهمن (۲۴ ژانویه) در شرق ترکیه، دست کم ۲۲ نفر کشته و بیش از یک هزار نفر زخمی شده‌اند.

امدادگران روز شنبه همچنان در جستجوی افرادی هستند که احتمالا زیر ساختمان‌های فروریخته گیر افتاده‌اند و احتمال می رود که تعداد قربانیان این زلزله افزایش یابد.

این زلزله در نزدیکی «سیوریجه» در استان «الازیغ» در شرق ترکیه رخ داده است و پس از آن ۳۰ پس‌لرزه در این منطقه ثبت شده است.

مقامات ترکیه ۴۰۰ تیم امدادگر را به منطقه فرستاده‌اند و سالن‌های ورزشی، مدارس و کتابخانه‌ها به اسکان زلزله‌زدگان اختصاص داده شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارشی از منطقه نوشته است که در شرایط زمستانی و سرمای هوا در این منطقه برخی از ساکنان که از خانه‌های خود گریخته اند برای گرم کردن خود در خیابان آتش روشن کرده‌اند.

ملاحت قان، ۴۷ ساله به خبرگزاری فرانسه می گوید:‌ «وحشتناک بود، وسایل خانه روی سر و روی ما می ریخت. به بیرون از خانه فرار کردیم و قصد داریم چند روز آینده را در یک مزرعه خارج از شهر به سر ببریم.»

عکس از آسوشیتدپرس

تصاویری که از منطقه در تلویزیون ترکیه منتشر شده است ساختمان‌هایی را نشان می دهد که فرو ریخته‌اند بدون آنکه اطلاعاتی درباره مسکونی بودن آنها منتشر شده باشد یا اینکه در هنگام زلزله افرادی داخل آنها سکونت داشته اند یا خیر.

شرکت‌های مخابراتی ترکیه اعلام کرده‌اند که به ساکنان مناطق زلزله‌زده خدمات تلفنی و اینترنتی رایگان ارائه می کنند.

ترکیه از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان است و غالبا هر ساله زلزله‌های کم و بیش قدرتمندی در این کشور رخ می دهد. در سال ۱۹۹۹ زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۴ درجه ریشتر شمال غربی ترکیه را لرزاند که در جریان آن ۱۷ هزار نفر از جمله ۱۰۰۰ نفر در استانبول کشته شدند.

آخرین زلزله قدرتمند ترکیه در سال ۲۰۱۱ به قدرت ۷.۱ درجه ریشتر در استان وان در شرق این کشور رخ داد که باعث کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر شد.

در ماه سپتامبر گذشته نیز زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ درجه ریشتر استانبول را لرزاند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان زلزله ترکیه-‌یونان به دست‌کم ۲۷ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۰۰ نفر رسید

کمک‌رسانی ژاپن به زلزله‌زدگان با تصویربرداری ماهواره‌ای

آوارگان جنگ غزه برای زنده ماندن و به دست آوردن غذا مبارزه می‌کنند