فرود اضطراری هواپیمای تهران - استانبول در مهرآباد

فرود اضطراری هواپیمای تهران - استانبول در مهرآباد
Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک هواپیمای شرکت ایران ایر تور مدتی پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی، به علت نقص فنی مجبور شد در فرودگاه مهرآباد تهران فرود بیاید.

آگهی

یک هواپیمای شرکت ایران ایر تور جمعه شب، ۵ بهمن،  دقایقی پس از پرواز، به علت نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. 

به گزارش رسانه‌ها در ایران این پرواز که قرار بود از فرودگاه امام خمینی به سمت استانبول حرکت کند، که به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده است. 

علی کاشانی، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی در این خصوص به خبرگزاری ایرنا گفته است: «هواپیمای پرواز ۹۷۱۶ هواپیمایی ایران ایر تور، پس از ترک فرودگاه دچار نقص فنی می‌شود و خلبان پس از دور شدن در آسمان تهران مجبور شده است در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.»

این هواپیما از نوع ایرباس ای ۳۰۰-۶۰۰ بوده است. آنطور که رسانه‌های ایران گزارش می‌دهند، هیچ یک از مسافران و خدمه پرواز در این فرود، آسیبی ندیده‌اند. 

خبرگزاری تسنیم در ایران، علت این فرود اضطراری را نقص در باز و بسته شدن چرخ‌های هواپیما عنوان کرده بود. این در حالیست که شرکت هواپیمایی ایران ایر تور در بیانیه‌ای این خبر را شایعه خوانده و آن‌را تکذیب کرده است. 

ایران ایر تور در بیانیه خود می‌نویسد: «خلبان پرواز دقایقی پس از پرواز متوجه بروز احتمالی یک نقص فنی جزئی در هواپیما شده و با توجه به اینکه هواپیما همچنان در آسمان ایران و در محدوده آسمان شهرستان قزوین بوده، تصمیم می‌گیرد به فرودگاه مهرآباد بازگردد و هواپیما بازبینی فنی شود.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «برخی از رسانه‌ها در شایعه‌ای غیر واقعی این نقص فنی را باز نشدن چرخ‌های هواپیما خوانده بودند که چنین چیزی به هیچ وجه صحیح نیست. با تمهیدات شرکت هواپیمایی ایران ایر تور بلافاصله پرواز جایگزین اختصاص داده شده و ساعت ۲۳ هواپیمای جایگزین تهران را به مقصد استانبول ترک کرده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر تازه‌ای از آتش گرفتن هواپیمای روسیه

اطلاع رسانی مسافران از داخل هواپیمای کانادایی سرگردان در آسمان اسپانیا

گزارش سازمان هواپیمایی کشوری: دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است