دموکرات‌ها در سنا: ترامپ را برکنار کنید وگرنه باز خیانت می‌کند

دموکرات‌ها در سنا: ترامپ را برکنار کنید وگرنه باز خیانت می‌کند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان در محاکمه استیضاح ترامپ در سنا گفت که صدور حکم گناهکار بودن ترامپ در سنا می تواند آنچه را او «تهدید قریب‌الوقوع» ناشی از انگیزه‌های غیرقانونی ترامپ نامید مهار کند.

آگهی

گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان که به عنوان دادستان‌های محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مجلس سنای این کشور فعالیت می کنند روز جمعه درباره بسته شدن پرونده استیضاح دونالد ترامپ هشدار دادند و تاکید کردند که اگر وی از قدرت برکنار نشود همچنان به «خیانت» و «سوء استفاده از قدرت» و «به خطر انداختن دموکراسی آمریکا» ادامه خواهد داد.

آنها همچنین از سناتورهای جمهوریخواه خواستند که پیش از صدور حکم نهایی درباره این استیضاح، اجازه مطرح شدن شهادت‌ شاهدان جدید را در سنا بدهند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان روز جمعه این خواسته را در سنا مطرح کرد که اجازه محاکمه عادلانه دونالد ترامپ به آمریکا داده شود. او همچنین گفت که صدور حکم گناهکار بودن ترامپ در سنا می تواند آنچه را او «تهدید قریب‌الوقوع» ناشی از انگیزه های غیرقانونی ترامپ نامید مهار کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دموکرات‌ها می گویند که دونالد ترامپ با «سوء استفاده از قدرت» خود به اوکراین فشار آورده است که درباره پسر جو بایدن تحقیق کند. آنها بر این باور هستند که این اقدام دونالد ترامپ «سوء استفاده از قدرت» و استفاده از کشور خارجی با انگیزه‌ای سیاسی برای مداخله در روند انتخابات آمریکا است.

با این حال به نظر نمی رسد که استدلال‌هایی که دموکرات‌ها مطرح می کنند بتواند تغییری در مواضع جمهوریخواهان سنا ایجاد کند تا اجازه حضور شاهدان جدید از جمله جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ را بدهند.

Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.Jacquelyn Martin

روز شنبه قرار است که وکلای رئیس جمهوری ایالات متحده دفاعیات خود را مطرح کنند و انتظار می رود که این خط استدلالی را پیش بگیرند که اقدامات رئیس جمهوری متناسب با جایگاه قانونی او بوده است.

جمهوریخواهان سنای آمریکا از اقدامات دونالد ترامپ دفاع می کنند و استیضاح او را از سوی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان تلاشی سیاسی با هدف تضعیف وی در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ارزیابی می‌کنند.

جلسات استیضاح دونالد ترامپ از روز سه شنبه ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) آغاز شده است و همچنان این جلسات ادامه دارد.

جمهوریخواهان سنای آمریکا ۵۳ کرسی را در اختیار دارند و دموکرات ها با ۴۷ کرسی در اقلیت هستند.

با توجه به موضع گیری های جمهوریخواهان در مجلس سنا به نظر می رسد دموکرات ها در کسب رای دو سوم سناتورها (۶۷ رای) که برای برکناری دونالد ترامپ به آن نیاز دارند ناکام خواهند ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وکلای ترامپ در جلسه سنا: دموکرات ها به دنبال ابطال نتیجه انتخابات گذشته هستند

مقررات فرآیند استیضاح ترامپ بعد از ۱۳ ساعت بحث در سنا تصویب شد

پیش‌بینی دونالد ترامپ درباره استیضاحش در سنا: باید خیلی سریع پیش برود