اسرائیل برای اولین بار به شهروندان خود اجازه سفر به عربستان داد

اسرائیل برای اولین بار به شهروندان خود اجازه سفر به عربستان داد
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام وزارت کشور اسرائیل این تصمیم با هماهنگی با مقامات ارشد نظامی و امنیتی اتخاذ شده است.

آگهی

آریه درعی، وزیر کشور اسرائیل دستورالعملی را امضاء کرده است که برای اولین بار به شهروندان این کشور اجازه می دهد تحت شرایطی خاص به عربستان سعودی سفر کنند.

به گزارش رسانه های اسرائیل این دستورالعمل روز چهارشنبه به امضای وزیر کشور دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور رسیده است. بنا به اعلام وزارت کشور اسرائیل این تصمیم با هماهنگی با مقامات ارشد نظامی و امنیتی اتخاذ شده است.

به کانال تلگرام یورنیوز فارسی بپیوندید

شهروندان اسرائیلی براساس این دستورالعمل اجازه پیدا می کنند که برای انجام مناسک مذهبی حج تمتع و حج عمره و یا سفرهای تجاری حداکثر نه روزه به عربستان سعودی سفر کنند. با این حال سفرهای تجاری اسرائیلی ها به عربستان با محدودیت هایی روبرو است. شهروندان اسرائیل برای سفر تجاری به عربستان باید ابتدا دعوتنامه ای از مقامات عربستانی برای سفر به این کشور دریافت کنند. 

این در حالی است که گروهی از اسرائیلی ها به ویژه اعراب اسرائیلی تاکنون بدون اجازه مقامات کشورشان به عربستان سعودی سفر می کردند.

تصمیم دولت اسرائیل برای صدور اجازه سفر شهروندان این کشور به عربستان در حالی اتخاذ می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد به زودی طرح خود برای صلح در خاورمیانه موسوم به معامله قرن را اعلام کند.

از سوی دیگر چند شخصیت مذهبی عربستان سعودی روز پنجشنبه از اردوگاه آشویتس در لهستان بازدید کرده بودند. آنها ضمن برگزاری نماز جماعت در این اردوگاه به یهودیان کشته شده در زمان آلمان نازی ادای احترام کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توصیه ترکی فیصل به ایران: به شریکی سازنده در منطقه تبدیل شوید

تکرار تاریخ؛ درگیری لفظی ماکرون و شیراک با نیروهای امنیتی اسرائیل

مراسم جهانی هولوکاست در اسرائیل به رغم اختلاف‌های دیپلماتیک برگزار شد