پادشاه پیشین بلژیک با آزمایش دی‌ان‌ای اجباری: دلفین دختر من از رابطه‌ای دیگر است

دلفین بوئل
دلفین بوئل Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به این ترتیب ادعای خانم بوئل ۵۱ ساله ثابت شده و وکلای او می‌گویند باید به موکل‌شان عنوان «شاهدخت» داده شود.

آگهی

آلبرت دوم، پادشاه پیشین بلژیک اعتراف کرد پدرِ زنی است که خارج از رابطه زناشویی‌اش به دنیا آمده است.

وکلای آلبرت دوم در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۷ بهمن منتشر شد اعلام کردند: «بر اساس نتایج آزمایش دی‌ان‌ای که به اطلاع شاه آلبرت دوم رسیده، نتیجه‌گیری علمی نشان می‌دهد که وی پدر بیولوژیکی خانم دلفین بوئل است.»

وکلا گفته‌اند که پادشاه بازنشسته ۸۵ ساله تصمیم گرفته این نبرد حقوقی را که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده متوقف کند و بنابراین پذیرفته است که دلفین بوئل فرزند چهارم اوست.

روز دوشنبه ۷ بهمن، پس از آن که جواب آزمایش دی‌ان‌ای مثبت اعلام شد، آلبرت دوم اعتراف کرد دلفین بوئل دختر بیولوژیک اوست. به این ترتیب ادعای خانم بوئل ۵۱ ساله ثابت شد.

وکلای دلفین بوئل می‌گویند باید به موکل‌شان عنوان «شاهدخت» داده شود.

پیشینه پرونده

برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ شایعاتی مبنی بر این که پادشاه وقت بلژیک فرزندی از یک رابطه نامشروع داشته در رسانه‌های بلژیک منتشر شد. این ادعا باعث رسوایی بزرگی برای خاندان سلطنتی در آن سال‌ها گردید و به تفرقه میان جامعه فرانسوی‌زبانان و فلاماندی‌های بلژیک دامن زد. فرانسوی‌زبان‌های بلژیک می‌گفتند این موضوع شایعه‌ای است که فلاماندها برای تضعیف خاندان سلطنتی ساخته‌اند.

دلفین بوئل، زن مجسمه ساز بلژیکی در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۰۵ انجام داد مدعی شد که شاه آلبرت پدر بیولوژیك اوست. او می‌گفت که حاصل رابطه جنسی شاه پیشین با زنی غیر از همسرش بوده و بنابراین آلبرت دوم پدر بیولوژیک اوست.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

بارونس سیبیل دو سلیس لونشان، مادر خانم بوئل هم گفت که بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۸۴، زمانی که آلبرت هنوز شاهزاده لیژ بود، با او رابطه داشته است. آلبرت در پی درگذشت برادر بزرگترش در سال ۱۹۹۳، در سن ۶۲ سالگی به سلطنت رسید. او در روز یکشنبه سی تیر ۱۳۹۲ بعد از بیست سال پادشاهی، به دلیل بیماری از قدرت کناره‌گیری کرد و تاج و تخت را به پسر بزرگش فیلیپ سپرد.

آلبرت دوم پس از کناره‌گیری از قدرت، برابر قانون بلژیک مصونیت قضایی خود را از دست داد. خانم بوئل نیز ادعای خود را اندکی پس از استعفای پادشاه از طریق حقوقی و با گرفتن وکیل دنبال کرد تا این که دادگاه پس از چند سال به نفع او رأی داد.

قاضی پرونده آلبرت دوم را ملزم کرده بود تا آزمایش دی‌ان‌ای بدهد تا ادعای زن هنرمند بلژیکی بررسی شود، اما او تن به آزمایش نمی‌داد. مقام‌های قضایی در ماه مه سال گذشته گفتند اگر پادشاه پیشین آزمایش دی‌ان‌ای را نپذیرد باید معادل ۵ هزار یورو در روز جریمه بپردازد. وکلای آلبرت دوم درخواست تجدیدنظر کردند اما درخواست آنها رد شد و شاه بازنشسته در نهایت مجبور شد انجام آزمایش را بپذیرد. دادگاه سه ماه برای او وقت تعیین كرده بود تا نمونه بزاقش را برای آزمایش ارائه کند.

آسوشیتدپرس
آلبرت دوم، پادشاه پیشین بلژیک با همسرشآسوشیتدپرسVirginia Mayo

اکنون که نتیجه آزمایش مثبت اعلام شده، خانم بوئل از این پس دختر آلبرت دوم دانسته می‌شود و می‌تواند از ثروت فراوان خاندان سلطنتی ارث ببرد.

گفته می‌شود که آلبرت دوم در دوران بازنشستگی خود سالانه حدود یک میلیون یورو دستمزد از دولت دریافت می‌کند.

بلژیک دارای نظام سلطنتی مشروطه است. پادشاهی در این کشور یک مقام تشریفاتی است و نخست‌وزیر اداره تمام امور را بر عهده دارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تولد دوباره از طریق نقاشی برای دختر پادشاه پیشین بلژیک که زمانی انکار می‌شد

سوفی ویلمز نخستین زنی که نخست‌وزیر بلژیک شد

اعتراض‌ها در بلژیک به احتمال آزادی جنایتکار مشهور جنسی