بریتانیا به هواوی اجازه داد «تحت شرایطی» به فعالیت‌هایش ادامه دهد

بریتانیا به هواوی اجازه داد «تحت شرایطی» به فعالیت‌هایش ادامه دهد
Copyright AP Photo/Mark Schiefelbein
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نگرانی وجود دارد که اتخاذ این تصمیم، بر روابط دیپلماتیک بریتانیا و ایالات متحده آمریکا آنهم در آستانۀ اجرایی شدن برکسیت تاثیر منفی داشته باشد.

آگهی

دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که با وجود مخالفت‌های ایالات متحده آمریکا اجازه خواهد داد تا شرکت فناوری چینی هواوی، فعال در زمینۀ ارتباطات و شبکه‌های رایانه‌ای، با حفظ محدودیت‌هایی، به همکاری‌هایش با این پادشاهی برای توسعۀ زیرساخت‌های لازم با هدف راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G ادامه دهد.

بریتانیا تاکید کرد که استفاده از تجهیزات مخابراتی و اینترنتی توسعه داده شده توسط هواوی، تحت شرایطی ممکن است. از جمله اینکه استفاده از «قطعات حساس» این شرکت در تجهیزات مخابراتی همچنین استفاده از تجهیزات هواوی در قسمتهایی که «هسته» شبکه (core) محسوب می‌شود، ممنوع خواهد بود.

لندن همچنین اعلام کرد که استفاده از دیگر تجهیزات هواوی نیز تنها در صورتی ممکن است که حداکثر ۳۵ درصد از این تجهیزات در کیت‌های ارتباطات استفاده شود.

استفاده از محصولات هواوی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و مراکز هسته‌ای نیز ممنوع خواهد بود.

هواوی بزرگترین پیشگام توسعه شبکه 5G در جهان است و تصمیم جدید دولت بریتانیا در حالی گرفته شده که بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور هم از سوی آمریکا و هم برخی نمایندگان محافظه‌کار در لندن تحت فشار است تا به دلیل نگرانی‌های امنیتی و احتمال جاسوسی اطلاعات توسط چینی‌ها، فعالیت این غول چینی را در این کشور متوقف کند.

پکن نیز در مقابل به لندن هشدار داده بود که در صورت ممنوع کردن فعالیت‌های هواوی در بریتانیا، پیامدهایی جدی متوجه برنامه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور خواهد بود.

تصمیم جدید بریتانیا در پایان نشست شورای امنیت ملی این کشور اعلام شد و این نگرانی وجود دارد که اتخاذ این خط مشی جدید، بر روابط دیپلماتیک بریتانیا و ایالات متحده آمریکا آنهم در آستانۀ اجرایی شدن برکسیت تاثیر منفی داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه‌اندازی نخستین شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) در اسپانیا با مشارکت هواوی

آغاز رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی پاکستان؛ خدمات اینترنت و تلفن همراه قطع شد

روزه دوپامین؛ چگونه می‌توان از اینستاگرام، تیک‌تاک و گوشی‌های همراه فاصله گرفت؟