آخرین نبرد ارتش سوریه برای کنترل آخرین سنگر مخالفان مسلح در ادلب؛ هزاران سوری می‌گریزند

آخرین نبرد ارتش سوریه برای کنترل آخرین سنگر مخالفان مسلح در ادلب؛ هزاران سوری می‌گریزند
Copyright APGhaith Alsayed
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، ارتش دولت مرکزی سوریه در آستانه تصرف «معرة النعمان» واقع در ۳۳ کیلومتری جنوب شهر ادلب است، اتفاقی که اگر بیافتد، پیروزی بزرگ برای ارتش سوریه و به معنای کنترل دولت و ارتش مرکزی بر تمامی خاک این کشور محسوب می‌شود.

آگهی

با آِغاز عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری آخرین سنگر مخالفان مسلح در استان ادلب که با حمایت نیروهای روسیه انجام می‌شود، هزاران نفر از این استان می‌گریزیند. 

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید نظامیان دولت بشار اسد از روز جمعه توانسته‌اند کنترل ۲۲ شهر را در استان ادلب به دست بگیرند. ارتش سوریه همچنین یکی از راهبردی‌ترین بزرگراه‌ها که دمشق و حلب را به یکدیگر متصل می‌کند، قطع کرده‌ است.

موفقیت در این عملیات، پیروزی ارزشمندی برای دولت بشار اسد به شمار می‌رود و پس از پایان می‌توان از آزادی‌سازی کامل سوریه از دست نیروهای ستیزه‌جو سخن گفت.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، ارتش دولت مرکزی سوریه در آستانه تصرف «معرة النعمان» واقع در ۳۳ کیلومتری جنوب شهر ادلب است، اتفاقی که اگر بیافتد، پیروزی بزرگ برای ارتش سوریه و به معنای کنترل دولت و ارتش مرکزی بر تمامی خاک این کشور محسوب می‌شود.

مسکو و دمشق می‌گویند با شبه‌نظامیان افراط‌گرا مبارزه می‌کنند که به غیرنظامیان در حلب حمله کرده‌اند اما گروه‌های حقوق بشر معتقدند حملات هوایی، بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر مراکز غیر نظامی را هدف قرار داده است. این درگیری‌ها در صورتی آغاز شده که پیشتر در ۱۲ ژانویه ترکیه، سوریه و روسیه توافق کرده بودند که طرف‌های مخالف درگیری را به عقب برانند.

به گزارش سازمان‌های حقوق بشری شمار زیادی از ساکنان شهرهای مختلف ادلب با کامیون و اتوبوس و اتومبیل‌های شخصی خانه و کاشانه خود را رها کرده‌ و در حال فرار هستند. تخمین زده می‌شود در ۱۲ روز گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر از مناطق اطراف ادلب و حلب گریخته و در مناطق نسبتا امن شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه پناه گرفته‌اند.

ترکیه که از برخی گروه های شورشی مخالف بشار اسد حمایت می‌کند، میزبان بیش از ۳ و نیم میلیون پناهنده سوری هم هست و نگران است میلیون‌ها نفر دیگر به زودی و با مرز از عبور به این شمار از پناهندگان اضافه شوند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئوی حمله انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده در استان ادلب سوریه

حمله موشکی به ادلب جان ۹ غیر نظامی از جمله چند کودک را گرفت

سازمان ملل: درگیری‌های اخیر در ادلب سوریه ۲۳۵ هزار نفر را آواره کرد