ویروس‌کرونا؛ استرالیا و نیوزیلند اتباعشان را در جزیره پناهجویان قرنطینه می‌کنند

اسکات موریسون (نفر دوم از راست) نخست وزیر استرالیا
اسکات موریسون (نفر دوم از راست) نخست وزیر استرالیا Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت استرالیا تاکنون به دلیل نگهداری پناهجویان در جزایر کریسمس و بدرفتاری با آنان همواره هدف انتقاد کنشگران و سازمان‌های حقوق بشری بوده است.

آگهی

دولت‌های استرالیا و نیوزیلند بدنبال شیوع ویروس کرونا اعلام کردند برای بازگرداندن اتباع خود که در استان هوبی چین هستند با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در پی شیوع بیماری نوظهور و واگیردار در چین و سرایت آن به سایر نقاط جهان، برخی از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه و ژاپن تصمیم گرفتند اتباع خود را از شهر ووهان، مرکز استان هوبی و خاستگاه اصلی این بیماری خارج کنند.

دولت چین نیز با بستن راه‌های ارتباطی با این شهر ۱۱ میلیونی و چند شهر بزرگ و کوچک دیگر، عملا ساکنان این شهرها را در قرنطینه قرار داده است.

قرنطینه شهروندان در جزیره محل اسکان پناهجویان

دولت‌های نیوزیلند و استرالیا ضمن اعلام همکاری برای تخلیه اتباع خود در استان هوبی تصمیم گرفته‌اند آنها را برای مدت حد اکثر ۱۴ روز در جزیره کریسمس قرنطینه کنند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه ۹ بهمن در جریان یک سخنرانی در شهر کانبرا اعلام کرد که حدود ۶۰۰ نفر تبعه این کشور که قرار است از چین بازگردانده شوند، ابتدا در جزیره کریسمس قرنطینه خواهند شد.

جزیره کریسمس بخشی از قلمرو استرالیاست که در منطقه‌ای دور از این کشور در اقیانوس هند قرار دارد. دولت استرالیا از سال ۲۰۱۲ پناهجویانی را که تلاش می‌کنند با قایق خود را به خاک این کشور برسانند در این جزیره اسکان می‌دهد. گذشته از این شماری از افراد خارجی که در خاک استرالیا مرتکب جرم شده و بناست به کشور خود بازگردانده شوند، در این جزیره نگهداری می‌شوند.

دولت استرالیا تاکنون به دلیل نگهداری پناهجویان در جزایر کریسمس و بدرفتاری با آنان همواره هدف انتقاد کنشگران و سازمان‌های حقوق بشری بوده است. تصمیم این دولت به اسکان شهروندان در جزیره کریسمس به همین دلیل بار دیگر جنجال‌برانگیز شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه برای مقابله با ویروس کرونا سه دارو معرفی کرد

جان باختگان کرونا به ۱۷۰ نفر رسید؛ مبتلایان بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر

پزشکان چگونه بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را درمان می‌کنند؟