جنجال برسر چرت زدن رهبر راست های افراطی پارلمان آلمان در جریان سخنرانی رئیس جمهور اسرائیل

Bundestug
Bundestug Copyright عکس پارلمان آلمان
Copyright عکس پارلمان آلمان
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چرت زدن رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان، راست های افرطی، در جریان سخنرانی رئیس جمهوری اسرائیل درباره هولوکاست در پارلمان آلمان انتقادات فراوانی را در دنیای سیاست برانگیخت.

آگهی

صبح چهارشنبه در حالی که رئیس جمهوری اسرائیل، میهمان پارلمان آلمان، در حال سخنرانی در بوندستاگ با موضوع هولوکاست بود، رهبر راست های افراطی با چرت زدن خود حواشی زیادی درست کرد.

روون ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل در حالی آلمان را « چراغی روشن برای حفاظت از ارزش های لیبرال بشردانست که رهبر راست های افراطی آلمان بدون توجه به این سخنان در خواب بود.

برخی از مخاطبانی که این سخنان را از طریق شبکه های اجتماعی و یا تلویزیون پی گیری می کردند سریعا متوجه عدم توجه و چرت زدن رهبر الکساندر گولاند شدند. الکساندر گولاند، رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان، دو سال پیش نیز در یک سخنرانی اعلام کرده بود: « هیتلر و نازی ها تنها گوشه ای کوچک از تاریخ موفق آلمان در هزار سال گذشته هستند.»

چرت زدن آقای گولاند در پارلمان با واکنش سیاست مداران آلمانی مواجه شد.

یوهانس هیلی، مفسر و تحلیلگر آلمانی در واکنش به چرت زدن نماینده راستگرایان افراطی که برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته به قدرت رسیده اند نوشت: « مهم نیست آیا آقای گولاند چرت می زند و یا تنها دستش را بازوی سر کرده، ژست های او تنها نماد عدم احترام به رئیس جمهوری اسرائیل و قربانیان آلمان نشنال سوسیالیست هیتلری است.»

ینس زیمرمن، نماینده پارلمان از حزب سوسیال دموکرات، هم با انتشار عکسی از آقای گولاند، افسوس خود را از رفتار وی در بوندستاگ نشان داد. خانم دریا تورک ناکباوئر هم حزبی زیمرمن نیز نوشت: « عدم تمایل حتا نمایشی» الکساندر گولاند وحشتناک است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهور اسرائیل برای تشکیل دولت به گانتز و نتانیاهو ۴۸ ساعت فرصت داد

جانشین مرکل کنار کشید، آیندهٔ رهبری دموکرات-مسیحی‌ها در هاله‌ٔ ابهام

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد