پمپئو: استیضاح ترامپ ربطی به روابط گرم ما و اوکراین ندارد

پمپئو: استیضاح ترامپ ربطی به روابط گرم ما و اوکراین ندارد
Copyright APEfrem Lukatsky
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئيس جمهوری اوکراین می‌گوید روابط واشنگتن و کی‌یف ربطی به ماجرای استیضاح دونالد ترامپ ندارد.

آگهی

در اوج جلسات استیضاح دونالد ترامپ در رابطه با پرونده اوکراین، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف سفر کرد.

آقای پمپئو پس از دیدار با رهبران اوکراین، در یک نشست خبری با ولودومیر زلنسکی، رئيس جمهوری این کشور حضور پیدا کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در این نشست خبری مشترک، اوکراین را یک منطقه حائل بین دموکراسی و اقتدارگرایی شرق اروپا دانست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر لزوم حمایت کشورش از اوکراین اشاره و بر استمرار روابط نزدیک میان کی‌یف و واشنگتن تاکید کرد.

آقای زلنسکی هم در این نشست ضمن استقبال از حمایت آمریکا از کشورش افزود: «واشنگتن باید در مناقشه اوکراین و جدایی طلبانی که از طرف مسکو حمایت می‌شوند نقش فعال‌تری ایفا کند.»

مایک پمپئو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رد اثرگذاری پرونده استیضاح ترامپ بر روابط دوجانبه، اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم این مسائل بر روابط دوستانه و گرم واشنگتن و کی‌یف تاثیری داشته باشد.»

اوبا اشاره به اینکه روابط آمریکا و اوکراین ناگسستنی است، افزود: «ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری ترامپ، سرسخت‌ترین مدافع حاکمیت اوکراین بوده است.»

در بخش دیگری از این نشست خبری، آقای زلنسکی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص برنامه سفر او به واشنگتن پرسید و رئيس جمهوری اوکراین از علاقه خود برای انجام شدن این سفر خبر داد. در ادامه وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه هنوز تاریخ حضور رئيس جمهوری اوکراین در کاخ سفید قطعی نشده است، افزود: «ما زمان مناسب را برای این سفر پیدا خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا بلندپایه‌ترین مقام کابینه ترامپ است که از زمان شروع پرونده اوکراین در رابطه با استیضاح او، سفری رسمی به کی‌یف دارد.

بعد از تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ، سناتورهای آمریکایی در حال بحث و بررسی در خصوص مکالمه جنجالی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی‌اش هستند. دموکرات‌ها مدعی هستند آقای ترامپ در تماسی با زلنسکی، ادامه پرداخت کمک‌های نظامی به اوکراین را به انجام تحقیقات لازم در خصوص پرونده فساد احتمالی پسر جو بایدن در اوکراین کرده است.

این در حالیست که این اقدام رئيس جمهوری آمریکا به نوعی سو استفاده از قدرت برای مقاصد داخلی و ضربه زدن به رقیب احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده محسوب می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس دادستان‌های پرونده استیضاح: ترامپ تهدیدم کرده است

دیوان محاسبات آمریکا: ترامپ با توقف کمک به اوکراین، قانون فدرال را نقض کرده است

زلنسکی دبیر شورای امنیت اوکراین را برکنار کرد