خوان گوایدو سفر بین‌المللی خود را بدون دیدار با ترامپ در میامی آمریکا به پایان برد

خوان گوایدو سفر بین‌المللی خود را بدون دیدار با ترامپ در میامی آمریکا به پایان برد
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد پس از میامی به کشورش باز می‌گردد و به تلاش برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو ادامه می‌دهد.

آگهی

خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخواندهٔ ونزوئلا روز شنبه و در آخرین مرحله سفر بین‌المللی خود اعلام کرد به زودی به کشورش باز خواهد گشت.

با وجود آنکه آقای گوایدو در شهر میامی با چندین سیاستمدار جمهوریخواه دیدار کرد و در میان هموطنان هوادارش حضور یافت، اما دونالد ترامپ وقتی را برای دیدار با وی اختصاص نداد.  

بحران سیاسی ونزوئلا ژانویه سال ۲۰۱۹ و با اعلام ریاست جمهوری از سوی خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی این کشور وارد مرحله جدیدی شد. با وجود آنکه نزدیک به ۶۰ کشور جهان از وی حمایت کرده‌اند اما او نتوانسته دولت نیکلاس مادورو را سرنگون کند.

مخالفان دولت ونزوئلا می‌گویند خوان گوایدو در ماه ژانویه امسال با وجود ممانعت نیروهای مسلح از حضور وی در پارلمان،  بار دیگر به مقام ریاست مجلس ملی ونزوئلا رسیده است. اما دولت مادورو این امر را قبول ندارد.

آقای گوایدو در ماه ژانویه به کلمبیا، کانادا و بلژیک سفر کرد. جوزپ بورل، رئیس سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا حدود دو هفته پیش در بروکسل با وی دیدار کرد. رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در نشست جهانی داووس هم حضور یافت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا دفتر دیپلماتیک ونزوئلا را در پایتخت کلمبیا افتتاح کرد

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید