بفتا ۲۰۲۰؛ مریم مهاجر جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد

بفتا ۲۰۲۰؛ مریم مهاجر جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد
Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایزه بفتا ۲۰۲۰ در بخش انیمیشن کوتاه به «بابابزرگ، عاشق پیشه بود» ساخته مریم مهاجر اهدا شد. این هنرمند ایرانی- بریتانیایی جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد.

آگهی

جایزه بفتا ۲۰۲۰ در بخش انیمیشن کوتاه به «بابابزرگ، عاشق پیشه بود» ساخته مریم مهاجر اهدا شد. این هنرمند ایرانی- بریتانیایی جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد.

در مراسم آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) که عصر یکشنبه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) در لندن برگزار شد، مریم مهاجر با حضور روی سن و دریافت جایزه‌اش آن را به مردم ایران تقدیم کرد و گفت که این مردم شایسته بهترین‌ها هستند.

وی در عین حال از اینکه ویزای مادرش از سوی بریتانیا برای حضور در این مراسم رد شد، ابراز ناراحتی کرد.

انیمیشن «پدربزرگ عاشق‌پیشه بود»، داستان کودکی است که زندگی عاشقانه پدربزرگش را روایت می‌کند. در این انیمیشن نشان داده می‌شود که چگونه پدربزرگش وقتی برای نخستین بار عکسی از مادربزرگش را می‌بیند عاشق او می‌شود، عشقی که در این انیمیشن بی حد و مرز نشان داده می‌شود و الهام بخش کودک داستان است.

مریم مهاجر، متولد تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته انیمیشن از کالج سلطنتی لندن است.

علاوه بر بخش انیمیشن کوتاه، در بفتای ۲۰۲۰ فیلم «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس درخشید و توانست هفت جایزه را به‌خود اختصاص دهد. جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدابرداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه‌های ویژه جوایزی بودند که به این فیلم اختصاص پیدا کرد.

انتقاد بازیگر جوکر به نژاد پرستی سیستماتیک

فیلم جوکر نیز سه جایزه بفتا را دریافت کرد که از جمله آن جایزه بهترین بازیگر مرد که به واکین فینیکس تعلق گرفت.

آقای فینیکس، بازیگر فیلم «جوکر» پس از دریافت این جایزه خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: «خیلی از همکاران من از حضور در این فرصت برخوردار نیستند، فکر می‌کنم ما به رنگین پوستان پیام واضحی می‌فرستیم که شما در اینجا جایی ندارید.»

او همچنین تاکید کرد: «باید تمام تلاشمان را بکنیم که به ابعاد نژادپرستی سیستماتیک آگاه شویم، این وظیفه آنهایی است که سیستم سرکوب را ایجاد کرده، از آن نفع برده و به آن تداوم بخشیده‌اند تا بساط آن را برچینند.»    

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به رنه زلوگر برای فیلم جودی اهدا شد. برد پیت هم برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود برنده بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و در مقابل لارا درن برای فیلم داستان ازدواج برنده بهترین بازیگر زن نقش مکل شد.

در بخش فیلم کوتاه نیز جایزه بفتا به فیلم «آموزش اسکیت در منطقه جنگی» اثر کارول دیزینگر کارگردان آمریکایی اهدا شد. این فیلم درباره دختر افغانی است که همزمان با درس خواندن علاقمند به یادگیری اسکیت نیز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخشش «رما» و «سوگلی» در مراسم اهدای جوایز بفتا

ضیافت برندگان بفتا در هتل گروسونور لندن

جوایز اصلی مراسم بفتا به فیلم «بازگشته» اهدا شد