ژاپن کیت‌ تشخیص سریع ویروس کرونا را می‌سازد

  ژاپن کیت‌ تشخیص سریع ویروس کرونا را می‌سازد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر ژاپن در حالی از رویکرد دولت در بازنگری مداوم نظام مدیریت بحران در کشورش خبر داده است که بر اساس تازه‌تر ین گزارش‌ها تاکنون ۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مورد تایید قرار گرفته است.

آگهی

ژاپن می‌گوید در حال تولید کیت‌های آزمایشی برای تشخیص سریع‌تر ویروس نوظهور کرونا است که بر اساس آخرین گزارش‌ها در چین ۳۶۱ کشته برجای گذاشته است.

بخش خبری شبکه تلویزیونی ان. اچ. کی در گزارشی به نقل از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که برای تشخیص سریع‌‌تر موارد ابتلا به ویروس کرونا مقدمات ساخت و توسعه کیت‌های ویژه آزمایشی آغاز شده است.

نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه با شرکت در کمیسیون بودجه مجلس ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کشورش تاکید کرد که چارچوبی در حال شکل گیری است که به موجب آن علاوه بر موسسات دولتی، شرکت‌های خصوصی نیز بتوانند در ساخت کیت‌های آزمایشگاهی ویژه برای تشخیص سریع‌تر این ویروس مشارکت کنند.

آقای آبه همچنین در حالی از رویکرد دولت در بازنگری مداوم نظام مدیریت بحران در کشورش خبر داده است که بر اساس تازه‌تر ین گزارش‌ها تاکنون ۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مورد تایید قرار گرفته است.

آخرین مورد از موارد ابتلا به کرونا در ژاپن به یک تبعه این کشور مربوط می‌شود که به تازگی از ووهان بازگشته است. این فرد ژاپنی به گفته رسانه‌های کشورش در بدو ورود هیچ علامت یا نشانه‌ای دال بر ابتلا به ویروس کرونا با خود نداشت اما پس از انجام آزمایش‌های پزشکی ابتلای وی مورد تایید قرار گرفت.

وی یکی از۵۶۰ نفری بود که به تازگی با یک پرواز ویژه از ووهان، کانون اصلی شیوع ویروس کرونا به ژاپن بازگشته بود. گفته می‌شود هشت تن دیگر از مسافران این پرواز آلوده به ویروس کرونا بودند.

ویروس کرونا تا کنون ۱۸۰ نفر را در بیست و شش کشور دنیا آلوده کرده و جان ۳۶۱ تن را در این کشور گرفته است. نخستین مورد از مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز در فیلیپین گزارش شده است.

در ایران نیز پیشتر اعلام شده بود که دو مورد مشکوک به اتبلا به کرونا مشاهده شده اما مقامات دولتی همچنان بر نبود هیچگونه مورد تایید شده ابتلا به این ویروس تاکید دارند.

به یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس‌ کرونا؛ آیا طب سنتی چین بیماری نوظهور را درمان می‌کند؟

۴ باور غلط درباره ویروس کرونا؛ چگونه از ابتلا پیشگیری کنیم؟

گسترش جهانی کرونا؛ مرگ دست‌کم ۳۶۱ نفر و سقوط بازارهای مالی چین