ترکیه: با حمله به ۵۴ موضع در ادلب ۷۶ سرباز ارتش سوریه را کشتیم

بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های نظامی مستقر در مرز سوریه
بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های نظامی مستقر در مرز سوریه Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سوی دیگر تلویزیون دولی سوریه در گزارشی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور مستقر درپایگاه هوایی حمیمیم روز دوشنبه دو پهپاد را که در این منطقه به پرواز درآمده بودند سرنگون کرده است.

آگهی

منابع نظامی در آنکارا روز دوشنبه اعلام کردند که در حمله نیروهای ارتش ترکیه به مواضع نظامیان سوری در شمال غرب این کشور بیش از هفتاد سرباز دولتی کشته شدند.

رویترز در گزارشی با استناد به سخنان خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که در این حملات ۵۴ موضع نیروهای ارتش سوریه هدف قرار گرفته و ۷۶ سرباز سوری کشته شده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی نیز با تایید این مطلب به انعکاس سخنان وزیر دفاع ترکیه پرداخته و این حمله را واکنشی متقابل و در چارچوب حق دفاع مشروع در برابر حملات نیروهای سوری توصیف کرده است.

به گفته وزیر دفاع ترکیه نیروهای ارتش سوریه نیمه شب یکشنبه به سوی نظامیان ترکیه آتش گشودند و حمله متقابل نظامیان کشورش پاسخی به اقدام نیروهای ارتش سوریه بوده است.

آنکارا در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه اعلام کرده بود که در جریان حملات هوایی سوریه به استان ادلب پنچ نظامی ترک کشته شدند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ساعاتی بعد اعلام کرده بود که کشورش به این حملات پاسخ خواهد داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرده است که پیش از حمله به مواضع سوریه کلیه اطلاح رسانی‌ها و تدابیر لازم انجام شده و طرف روسی از پیش در جریان حمله قرار گرفته بود.

وزیر دفاع ترکیه که پس از بازدید از یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی کشورش با سوریه در استان حتای با خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه تاکید کرد که کشورش به کلیه وظایف خود در چارچوب توافق‌نامه‌های سوچی و آستانه عمل کرده و انتظار دارد که طرف‌های دیگر نیز در همین راستا مسئولیت خود را به جا آورند.

«سرنگونی دو پهپاد توسط پدافند هوایی سوریه»

از سوی دیگر تلویزیون دولی سوریه در گزارشی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور مستقر درپایگاه هوایی حمیمیم روز دوشنبه دو پهپاد را که در این منطقه به پرواز درآمده بودند سرنگون کرده است.

در این گزارش به جزئیات دیگری اشاره نشده و مشخص نیست که این پهپاد از جانب کدام یک از طرفین مناقشه به پرواز درآمده بودند. پایگاه هوایی حمیمیم در حال حاضر محل استقرار بخشی از نیروهای روسی است که از سال ۲۰۱۵ در حمایت از بشار اسد در جنگ داخلی این کشور مشارکت دارند.

به یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع ترکیه: سوریه ۵ سرباز ما را کشت که بلافاصله انتقام گرفتیم

در حملات هوایی به مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه ۹ غیرنظامی کشته شدند

هشدار اردوغان به روسیه همزمان با سقوط معرة النعمان سوریه: صبرمان لبریز می‌شود