بحران بدهی آرژانتین؛ فرناندز به دنبال حامیان اروپایی می‌گردد

بحران بدهی آرژانتین؛ فرناندز به دنبال حامیان اروپایی می‌گردد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مطابق تازه‌ترین آمار منتشر شده وزارت اقتصاد آرژانتین، بدهی خارجی این کشور تا پایان ماه سپتامبر گذشته حدود ۳۱۱ میلیارد دلار (۲۸۱ میلیارد یورو) بوده که معادل ۹۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی آن است.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان ملاقات با همتای آرژانتینی خود، آلبرتو فرناندز قول داد تا در مذاکرات بازپرداخت بدهی‌های صدها میلیارد دلاری آرژانتین با صندوق بین‌المللی پول از این کشور آمریکای جنوبی حمایت کند. 

رئیس جمهوری آرژانتین که در حال دیدار از کشورهای اروپایی است، امیدوار است با جلب حمایت سران آلمان، فرانسه و اسپانیا بتواند شرایط بازپرداخت بدهی‌های این کشور را در دور تازه مذاکرات این کشور با صندوق بین‌المللی پول بهبود بخشد.

هر چند استان بوئنوس‌آیرس با وجود شکست مذاکراتش با طلبکاران و نهادهای تامین مالی اعلام کرده که قصد دارد، قسط ۲۵۰ میلیون دلاری بدهی‌های خارجی خود را پیش از موعد مقرر پرداخت کند تا خللی در مذاکرات بین‌المللی دولت برای تسهیل بازپرداخت بدهی‌های خارجی این کشور ایجاد نشود ولی دولت آلبرتو فرناندز اعلام کرده که قصد کمک مالی به این استان را ندارد.

تعهد بازپرداخت بدهی‌های استان بوئنوس‌آیرس در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳ میلیارد دلار(۲.۷ میلیارد یورو) است که معادل ۲۶.۵ درصد مجموع بدهی‌های این استان محسوب می‌شود.

البته منتقدان رئيس جمهوری چپ‌ میانه‌ برزیل اقدام دولت او مبنی بر تفکیک بدهی‌های استانی و ملی را نکوهش کرده‌اند. همزمان الكس كيسيلوف، استاندار بوئنوس‌آیرس روز سه‌شنبه اعلام کرد که این استان بدون تردید در بازپرداخت اقساط آتی خود دچار بحران خواهد شد و نیازمند اتخاذ نگاهی ملی از سوی دولت نسبت به بدهی‌های این استان‌ است.

مطابق تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط وزارت اقتصاد آرژانتین، بدهی خارجی این کشور تا پایان ماه سپتامبر گذشته حدود ۳۱۱ میلیارد دلار (۲۸۱ میلیارد یورو) بوده که معادل ۹۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی آن است. البته صندوق بین‌المللی پول این رقم را ۳۳۵ میلیارد دلار گزارش داده و خواستار تعیین تکلیف فوری ۱۹۵ میلیارد دلار آن شده است. رقم مورد مطالبه صندوق بین‌المللی پول معادل ۵۷ درصد از تولید ناخالص داخلی آرژانتین است.

آرژانتین، سومین قدرت اقتصادی آمریکای جنوبی، همچون بسیار دیگری از کشورهای این منطقه درگیر بحران جدی اقتصادی و مالی است. این کشور با ۴۴ میلیون جمعیت، از جمله کشورهای بدهکار به صندوق بین‌المللی است که نگرانی‌های زیادی درباره ناتوانی آن از بازپرداخت این بدهی وجود دارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیگو مارادونا «جام طلایی» را بار دیگر بالای سر برد

سقوط بورس‌های اروپا در پی مجازات تجاری آمریکا علیه چین، برزیل و آرژانتین

آلبرتو فرناندز به‌عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین برگزیده شد