سلب میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی بسکتبال آسیا

سلب میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی بسکتبال آسیا
Copyright تسنیم
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخلاف گفته‌های مسئولان ایرانی فدراسیون بسکتبال، کنفدراسیون بسکتبال آسیا، لبنان را میزبان مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کرده است.

آگهی

کنفدراسیون بسکتبال آسیا برخلاف گفته‌های پیشین مقامات ایرانی اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی آسیا در ردۀ زیر شانزده سال را در لبنان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که رئیس فدراسیون بسکتبال پیش‌تر از تایید میزبانی ایران خبر داده و تاکید کرده بود که کنفدراسیون بسکتبال آسیا مانعی برای میزبانی ایران نمی‌بیند. البته هیچ‌گاه این کنفدراسیون رسما ایران را به عنوان میزبان این مسابقات اعلام نکرده بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام شانزده تیم شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی آسیا از جمله ایران را برای بازی در لبنان درج کرده است. این رقابت‌ها در ماه آوریل آینده برگزار می‌شود.

اهمیت این رقابت‌ها از آن جایی است که چهارتیم برتر رقابت‌ها، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را بدست می‌آورند. تیم ملی بسکتبال زیر شانزده ساله‌های ایران شانس زیادی برای صعود به جمع چهار تیم دارد.

با سلب میزبانی دوباره از ایران به نظر می‌رسد که تحریم‌های نامحسوس علیه ورزش ایران که پس از تنش‌های اخیر در پی مرگ قاسم سلیمانی و هدف قراردادن پایگاه‌های آمریکایی و پرتاب موشک به هواپیمای اوکراینی آغازشد، همچنان ادامه دارد.

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌های ایرانی را از حق میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا محروم کرده بود که البته در پی مذاکرات دوباره، باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق میزبانی را از آن خود کردند. این مورد البته شامل مسابقه بین باشگاه‌های ایرانی و سعودی نمی‌شود که سال گذشته نیز در کشور ثالث برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست استرالیا در تهران؛ بسکتبال ایران راهی جام جهانی شد

کمیته مرکزی فدراسیون جهانی بسکتبال با پوشش اسلامی زنان در مسابقات موافقت کرد

فینالیست های مسابقات بسکتبال لیگ قهرمانان اروپا مشخص شدند