بنیاد پیتا؛ اعطای ۲۰۰ پالتوی خز به خانواده‌های نیازمند در افغانستان

 بنیاد پیتا؛ اعطای ۲۰۰ پالتوی خز به خانواده‌های نیازمند در افغانستان
Copyright 
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مویرا کولی، سخنگوی پیتا: «بنیاد ما صدها پالتوی خز از کسانی دریافت کرده است که نمی‌دانستند این صنعت تا چه اندازه خشن و بی‌رحم است. آنها اکنون می‌خواهند به جای بازگرداندن پالتوی خز خود به انبارها، کاری انجام دهند.»

آگهی

بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر حیوانات (پیتا) اعلام کرد که ۲۰۰ پالتوی خز گرانقیمت را به خانواده‌های نیازمند در افغانستان اعطا کرده است.

مویرا کولی، سخنگوی پیتا اعلام کرد: «بنیاد ما صدها پالتوی خز از کسانی دریافت کرده است که نمی‌دانستند این صنعت تا چه اندازه خشن و بی‌رحم است. آنها اکنون می‌خواهند به جای بازگرداندن پالتوی خز خود به انبارها، کاری انجام دهند.»

بنیاد آمریکایی پیتا کاملا مخالف صنعت خز و هر نوع صنعتی از جمله صنعت چرم است که به حیوانان ضرر می‌رساند، با این حال سخنگوی این بنیاد می‌گوید:‌ «ما نمی‌توانیم زندگی را به خرگوش‌ها و روباه‌هایی که قبلا در قفس نگهداری و با برق کشته شده‌اند، برگردانیم بنابراین کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از حیاتی که از آنها گرفته شده، به شیوه خوبی استفاده کنیم.»

بنیاد پیتا عکس‌ها و فیلم‌هایی از افغانستان منتشر کرده است که این پالتو‌های خز در حال توزیع بین افراد وخانواده‌هاست.

این بنیاد گفته است در پی آن هستند که افراد را تشویق کنند با عدم استفاده از کت‌های خز، آنها را به این بنیاد بدهند تا این خز‌ها به دست افراد نیازمند برسد.

شعار بنیاد پیتا این است: «حیوانات برای پوشیدن ما نیستند».

این بنیاد قصد دارد با رفتار بی‌رحمانه‌ای که با حیوانات صورت می‌گیرد تا پوست آنها را برای دوختن لباس مورد استفاده قرار دهند، مبارزه کند. به قفس انداختن حیوانات، وصل کردن برق به آنها، مسموم کردن و ضرب و شتم آنها از ناحیه سر برای آسیب نرسیدن به پوست‌ آنها از جمله رفتارهای خشنی است که با حیوانات می‌شود.

با افزایش آگاهی درباره ظلم به حیوانات در سالهای اخیر، تعداد خریداران محصولات خز کاهش قابل توجه‌ای داشته است. اعطای محصولات خز که تاکنون تولید شده به خانواده‌های نیازمند در سراسر جهان، از جمله راههایی است که برخی از سازمان‌ها از جمله پتیا برای استفاده از این محصولات انتخاب کرده‌اند.

با این حال پرسش اخلاقیِ مطرح درباره این نوع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند این است که چگونه می‌توان کالایی که استفاده از آن اخلاقا نادرست است را به افراد دیگری هدیه داد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۶ سال عملیات بازسازی افغانستان ۲۲۰۰ کشته برجای گذاشت

راهپیمایی کنشگران حقوق حیوانات در فرانسه

گسترش نظارت با دوربین توسط طالبان؛ آیا شرکت چینی طرح امنیتی آمریکا یا ترکیه را اجرا می‌کند؟