پیت بودجج؛ نامزدی همجنس‌گرا که در افغانستان زبان فارسی دری فرا گرفت

پیت بودجج و شریک زندگی‌اش
پیت بودجج و شریک زندگی‌اش Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیت بودجج اولین فرد همجنس‌گرایی است که در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شرکت کرده است.

آگهی

پیت بودجج، سیاستمدار میانه روی اهل ایالت ایندیانا موفق شد در اولین انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت آیووا شگفتی ساز شود و با اختلاف یک دهم درصد از برنی سندرز، سناتور مستقل پیشی بگیرد.

نتایج اعلام شده از انتخابات مقدماتی در ایالت آیووا نشان می دهد که پیت بودجج ۲۶.۲ درصد نمایندگان این ایالت در کنوانسیون حزب دموکرات را تعیین خواهد کرد. برنی سندرز نیز ۲۶.۱ درصد نمایندگان ایالت آیووا در کنوانسیون ماه ژوئیه دموکرات ها را مشخص خواهد کرد.

پیت بودجج، ۳۸ ساله متولد شهر «ساوت بند» در ایالت ایندیانا است. او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ شهردار این شهر ۱۰۰ هزار نفری در شمال ایندیانا بود.

او در دانشگاه های هاروارد در ایالت ماساچوست و آکسفورد در بریتانیا تحصیل کرده است. وی در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به عنوان مشاور در شرکت «مکینزی اند کامپنی» (McKinsey & Company) مشغول به کار بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای بودجج بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به عنوان افسر اطلاعاتی نیروی دریایی در ارتش آمریکا خدمت کرد و به درجه ستوانی ارتقاء یافت. پیت بودجج در سال ۲۰۱۴ به مدت هفت ماه از شهرداری ساوت بند مرخصی گرفت تا برای خدمت نظامی به افغانستان برود. او برای برقراری بهتر ارتباط با افغان ها زبان فارسی دری یاد گرفت.

کارزار انتخاباتی پیت بودجج تائید کرده است که او به جز انگلیسی بر هفت زبان از جمله نروژی، اسپانیایی، فرانسه، ایتالیایی، مالتی، عربی و فارسی دری مسلط است.

با این حال در ویدئویی که در حساب یوتیوب روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است پیت بودجج می گوید که تسلطش بر زبان های عربی و فارسی دری بر اثر مرور زمان کاهش یافته است. وی با این حال در این ویدئو به زبان های مختلف یا صحبت می کند و یا خود را معرفی می کند.

او در سال ۲۰۱۲ در سن ۳۰ سالگی به جوان ترین شهردار ساوت بند تبدیل شد. این سیاستمدار دموکرات در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها و غلبه بر دونالد ترامپ به جوان ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.

پیت بودجج در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که همجنسگرا است. او به این ترتیب اکنون اولین فرد همجنس‌گرایی است که در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شرکت کرده است. پیت بودجج در سال ۲۰۱۸ با چیستن گلزمن، معلم اهل ایالت میشیگان ازدواج کرد. چیستن گلزمن پس از ازدواج نام خود را به چیستن بودجج تغییر داد.

عکس از آسوشیتدپرس
پیت بودجج و شریک زندگی‌اشعکس از آسوشیتدپرس

شهردار سابق ساوت بند در سال ۲۰۰۰ در حالی که ۱۸ سال داشت مقاله ای در مورد «صداقت و شجاعت سیاسی» برنی سندرز نوشت. برنی سندرز در آن زمان یکی از دو عضو مستقل مجلس نمایندگان بود. پیت بودجج برای نگارش این مقاله برنده جایزه «موزه و کتابخانه جان اف کندی» شد.

پیت بودجج با گذشت ۲۰ سال از نگارش آن مقاله اکنون رقیب برنی سندرز برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سندرز در مناظره با رقبا: ترامپ را می‌توانم شکست دهم

طعنه ترامپ به دموکرات‌ها: کمک روسیه به سندرز را بررسی نمی‌کنید؟

ورود نامزدی دیگر به رقابت تکراری بایدن و ترامپ؛ رابرت کندی جونیور کیست و چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟