آخرین نبرد در استان ادلب؛ شهر استرانژیک سراقب نیز به دست ارتش بشار اسد افتاد

نیروهای ارتش سوریه در تل طوقان واقع در ۱۰ کیلومتری سراقب در استان ادلب
نیروهای ارتش سوریه در تل طوقان واقع در ۱۰ کیلومتری سراقب در استان ادلب Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون دولتی سوریه نیز در این روز تصاویری از نیروهای ارتش با تجهیزات نظامی در سراقب و نیز اجسادی که روی زمین افتاده بودند نشان داد.

آگهی

دولت سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور شهر راهبردی سراقب در استان ادلب را از کنترل مخالفان مسلح خارج کردند. پیش از این شهر معرة النعمان در این استان نیز به دست نیروهای دولتی افتاده بود.

استان ادلب، آخرین استانی است که شورشیان مخالف دولت دمشق هنوز بخش‌هایی از آن را در کنترل خود دارند. 

رسانه‌های دولتی سوریه روز جمعه ۱۸ بهمن با اعلام این خبر گفتند که ارتش کار پاکسازی شهر سراقب از مین‌ها و تله‌های انفجاری کار گذاشته شده در خیابان‌ها را آغاز کرده است. تلویزیون دولتی سوریه نیز در این روز تصاویری از نیروهای ارتش با تجهیزات نظامی در سراقب و نیز اجسادی که روی زمین افتاده بودند پخش کرد.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

سربازان نیروی زمینی ارتش سوریه پس از چند روز نبرد، شهر سراقب را با پشتیبانی هوایی ارتش روسیه به تصرف خود در آوردند. بر اثر شدت درگیری‌ها طی روزهای اخیر صدها هزار نفر از شهروندان سراقب و روستاها و شهرهای اطراف مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

سازمان غیر دولتی دیدبان حقوق بشر سوریه نیز با اعلام خبر تصرف سراقب نوشت که از از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون این نخستین بار است که نیروهای ارتش بشار اسد وارد شهر سراقب می‌شوند.

سراقب در محل تلاقی دو محور بزرگراهی کلیدی در شمال غرب سوریه قرار دارد. یکی از این دو بزرگراه کلیدی یعنی ام۵ حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و یکی از ریه‌های اقتصادی این کشور را به دمشق،‌ پایتخت متصل می‌کند و دیگری یعنی ام۴ حلب را به شهر ساحلی لاذقیه پیوند می‌دهد.

استان ادلب با سه میلیون نفر جمعیت، آخرین سنگر گروه‌های جهادی و مخالفان مسلح سوری به شمار می‌رود.

نبردها در مناطق غربی حلب از اواسط ژانویه تاکنون به شدت افزایش یافته به نحوی که از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون هیچ‌گاه درگیری و نبرد‌های نظامی در این منطقه تا به این حد شدید نبوده است.

ارتش سوریه با کمک گرفتن از متحدان خود از جمله روسیه و ایران و با پیروزی‌های نظامی متوالی بر ضد شورشیان و گروه‌های جهادی اینک بیش از ۷۰ درصد از خاک این کشور را تحت کنترل خود دارد.

جنگ داخلی سوریه که از مارس ۲۰۱۱ میلادی با سرکوب تظاهرات دمکراسی‌خواهان آغاز و سپس با ظهور و به میدان آمدن گروه‌های جهادی وارد مرحله تازه‌ای شد، تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: سوریه برای حمله به نیروهای ترکیه بهای سنگینی خواهد پرداخت

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است