جودو؛ شکست تدی رینر افسانه ای در گرند اسلم پاریس

شکست تدی رینز افسانه ای در رقابت های جودو گرند اسلم پاریس
شکست تدی رینز افسانه ای در رقابت های جودو گرند اسلم پاریس Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در سنگین ترین وزن مسابقات هنک گرول، جودوکار هلندی موفق شد ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی تورنمنت را نیز از آن خود کند.

آگهی

مسابقات جودو گرند اسلم پاریس روز یکشنبه با یک شگفتی بزرگ به پایان رسید. تدی رینر، جودوکار سرشناس فرانسوی که طی ده سال گذشته در هیچ تورنمنتی شکست نخورده بود برای نخستین بار طعم شکست را در حضور تماشاگران خودی چشید و از دستیابی به مدال باز ماند.

رینر در مبارزات مرحله مقدماتی دسته به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مقابل کوکورو کاگرا از کشور ژاپن شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

بهترین جودوکار مرد

در این وزن هنک گرول، جودوکار هلندی موفق شد ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی تورنمنت را نیز از آن خود کند.

جودوکار هلندی در مبارزه پایانی سنگین ترین وزن مسابقات، کاگرای ژاپنی را که با حذف رینر شگفتی ساز شده بود از پیش رو برداشت تا برای نخستین بار در رقابت های فصل تور جهانی جودو صاحب گردن آویز طلا شود.

گرول که با این عنوان زنگ خطری را برای دیگر رقبا در بازیهای المپیک به صدا درآورد پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «تورنمنت پاریس یکی از بزرگ ترین مسابقات جودو در جهان است. جمعیت حاضر در سالن فوق العاده اند. من تصور نمی کردم بتوانم قهرمان این تورنمنت شوم و تنها به کسب یک مدال فکر می کردم. برای بردن باید همه چیز فراهم باشد. سال گذشته در اوساکا هم همین اتفاق افتاد. همه چیز ویژه بود. برغم ۳۴ ساله شدن اما هنوز اینجا هستم.»

ژاپن سومین طلای خود را در دسته هفتاد کیلوگرم بدست آورد

در رقابت های دسته منهای ۷۰ کیلوگرم زنان، مدال طلا به یوکو اونو از ژاپن رسید. اونو در مبارزه پایانی این وزن ساکی نیزوئی، هموطن اش را با امتیاز ایپون شکست داد تا صاحب پنجمین مدال طلا در رقابت های گرند اسلم شود.

جودوکار ژاپنی مدال خود را از دستان نادیا کومانچی، سفیر فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

مدال طلای دسته منهای ۹۰ کیلوگرم به اسپانیا رسید

نیکولوس شرازادیشویلی، جودوکار اسپانیایی مدال طلای دسته منهای ۹۰ کیلوگرم مردان را از آن خود کرد. جودوکار اسپانیایی در فینال این وزن کنتا مگاساوا از ژاپن را با امتیاز ایپون شکست داد تا مدال طلای تورنمنت گرند اسلم پاریس را نیز به کلکسیون افتخارات خود بیافزاید.

شرازادیشویلی مدال خود را از دستان رنه فاسل، رئیس فدراسیون جهانی هاکی روی یخ و عضو کمیته بین المللی المپیک دریافت کرد.

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی تورنمنت به رومان دیکو، جودوکار فرانسوی تعلق گرفت. دیکو که حمایت تماشاگران پرشور حاضر در سالن را به همراه داشت در مبارزه پایانی وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم مارینا اسلوتسکایا، حریفی از کشور بلا روس را از پیش رو برداشت.

رومان دیکو که عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد بدین ترتیب دومین مدال طلای متوالی خود را در رقابت های این فصل تور جهانی جودو بدست آورد.

جودوکار زن فرانسوی پس از دریافت مدال خود از دستان نایب رئیس فدراسیون بین المللی تک‌بال گفت: «تماشاگران زیادی برای تشویق ملی پوشان فرانسوی به اینجا آمده بودند. کسب پیروزی در پاریس بسیار لذت بخش است.»

بهترین فن

بهترین فن روز پایانی تورنمنت گرند اسلم پاریس را شرف الدین بولتابویف، جودوکار ازبکستانی در رقابت های دور مقدماتی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان مقابل ساگی موکی، قهرمان فعلی جهان از اسرائیل به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ روسیه از مدال طلای گرند پری تل آویو بی نصیب نماند

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید