پاپ فرانسیس از صدور مجوز کشیش شدن مردان متاهل در آمازون امتناع کرد

پاپ فرانسیس از صدور مجوز کشیش شدن مردان متاهل در آمازون امتناع کرد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درخواست برای صدور مجوز کشیش شدن مردان متاهل در منطقه آمازون در ماه اکتبر از سوی اسقف‌های منطقه آمازون مطرح شده بود و این درخواست منتظر رسیدگی از سوی پاپ فرانسیس بود که او از پرداختن به آن امتناع کرد.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه از به تصویب رساندن حکم انتصاب مردان متاهل در منطقه آمازون به دلیل کمبود کشیس در این منطقه، امتناع ورزید.

درخواست برای صدور مجوز کشیش شدن مردان متاهل در منطقه آمازون در ماه اکتبر از سوی اسقف‌های منطقه آمازون مطرح شده بود و این درخواست منتظر رسیدگی از سوی پاپ فرانسیس بود.

موضوع صدور مجوز کشیش شدن برای مردهای متاهل موجب بحث‌هایی در کلیسای کاتولیک شده بود و حتی بندیکت شانزدهم، پاپ سابق رسما از پاپ فرانسیس خواسته بود که این درخواست به کلی کنار گذاشته شود.

پاپ فرانسیس روز چهارشنبه بدون اشاره به درخواستی که در این زمینه مطرح شده بود، تنها از اسقف‌ها خواست که برای حرفه کشیشی بیشتر دعا کنند و مبلغینی را برای مناطق دور افتاده که ساکنانش ماهها و شاید سالها بدون کشیش باشند، بفرستند.

پرهیز پاپ فرانسیس از تصویب این درخواست، ترقی‌خواهان مسیحی کلیسای کاتولیک را مایوس کرد، کسانی که امیدوار بودند پاپ دست کم این درخواست را مورد بررسی قرار دهد. در مقابل محافظه‌کاران مسیحی کلیسای کاتولیک از تصمیم پاپ فرانسیس استقبال کردند، بر این مبنا که او تصمیمی مخالف دیدگاه رسمی کلیسا اتخاذ نکرد.

پاپ فرانسیس در سند موسوم به «آمازون عزیز» که روز چهارشنبه منتشر کرد از آرزوهایش برای منطقه آمازون سخن گفته است. پاپ گفته است که آرزوی او آمازونی است که حقوق فقرا و بومیان مورد احترام باشد، طبیعت و فرهنگ‌های محلی مورد حفاظت قرار گیرند و کلیسای کاتولیک در آنجا با «ویژگی‌های آمازونی» حاضر و فعال باشد.

پاپ فرانسیس بعنوان نخستین پاپ از آمریکای لاتین مدتهاست که نسبت به بهره‌برداری‌های مخرب از جنگل‌های آمازون اظهار نگرانی کرده است و از اهمیت حفاظت از اکوسیستم آمازون بعنوان میراث جهانی سخن گفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش زوج‌های همجنسگرای کاتولیک به دفاع پاپ؛ گامی مثبت یا بی‌حاصل؟

انتقاد و هشدار پاپ فرانسیس نسبت به کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا

«دره گمشده» با ۲۵۰۰ سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی جدید از تاریخچه حیات در آمازون