آغاز تبلیغات انتخابات مجلس؛ کارگزاران سازندگی: با دلی خونین شرکت می‌کنیم

آغاز تبلیغات انتخابات مجلس؛ کارگزاران سازندگی: با دلی خونین شرکت می‌کنیم
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که شورای عالی سیاستگداری اصلاح طلبان از ارائه فهرست خودداری کرده‌، حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که «با دلی خونین» در انتخابات شرکت می‌کند.

آگهی

فرصت ۷ روزه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در سراسر کشور آغاز شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس ایران روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود و همزمان نیز انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدها نیمه شب چهارشنبه ۳۰ بهمن به پایان می‌رسد. روز اول اسفند تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و روز جمعه ۲ اسفند رای‌گیری برگزار می‌شود.

تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان ۷ هزار و ۱۴۸ نفر اعلام شده که برای کسب ۲۹۰ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

فرصت ۷ روزه تبلیغات انتخابات مجلس در ایران در حالی برگزار می‌شود که اکثر جریان‌های موسوم به اصلاح طلب از عدم تایید صلاحیت نامزدهایشان توسط شورای نگهبان اعلام نارضایتی کرده‌اند. شورای نگهبان در این دوره ۹۰ نماینده کنونی مجلس را رد صلاحیت کرده است.

در حالی که احزاب و گروه‌های اصولگرا به‌طور فعال در انتخابات مجلس فعالند، رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح طلبان باعث شده که شورای عالی سیاستگداری اصلاح طلبان از ارائه فهرست خودداری کند.

با این حال کارگزاران سازندگی با تعیین علی جمالی به ریاست ستاد انتخاباتی این حزب، اعلام کرد که «با وجود رنجش شدید از عملکرد شورای نگهبان» از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کند. این حزب با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «چرای رای می دهیم؟» نوشته است که «با دلی خونین» همچون دیگر شهرهای کشور در تهران نیز «در حد مقدورات» فهرست انتخاباتی منتشر می‌کند.

در واکنش به محتوای بیانیه حزب کارگزاران سازندگی، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب کنونی مجلس با انتشار توئیتی این حزب را دارای «ذات فرصت طلبانه‌ی اولیگارشی مدعی اصلاح طلبی» توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده مجلس ایران: به هر کس که ترامپ را بکشد ۳ میلیون دلار جایزه می‌دهیم

انتخابات مجلس در تهران به دور دوم رفت؛ آراء باطله در پایتخت دوم شد؟

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران آغاز شد