گردشگر چینی در فرانسه،‌ نخستین قربانی کرونا بیرون از آسیا

گردشگر چینی در فرانسه،‌ نخستین قربانی کرونا بیرون از آسیا
Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت بهداشت فرانسه تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

آگهی

یک گردشگر چینی ۸۰ ساله که چندی پیش و هنگام ورود به فرانسه، مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده و بستری شده بود روز شنبه در گذشت.

درگذشت این فرد نخستین مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در خارج از قارّهٔ آسیا به شمار می‌رود. وزارت بهداشت فرانسه تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور ثبت کرده است.

این در حالی است که مقامات بهداشت و درمان چین روز شنبه اعلام کردند ۲۶۰۰ مورد تازهٔ ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ۱۴۳ نیز روز گذشته در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. شمار کشته شده‌های ویروس جدید کرونا با آمار جدید به ۱۵۲۳ نفر رسیده است.

از سوی دیگر ایالات متحده اعلام کرده می‌خواهد مسافران آمریکایی را هرچه سریعتر از کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» که در سواحل ژاپن قرنطینه شده خارج کند. این کشور همچنین برای گردشگرانی که می‌خواهند راهی چین شوند مقررات سفت‌وسختی وضع کرده است.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت هنوز سفر به چین را ممنوع نکرده و مقامات چین نیز به «واکنش بیش‌ازحد» برخی کشورها نسبت به این موضوع انتقاد کرده‌اند.

دولت چین مطمئن است انتشار ویروس کرونا به زودی پایان خواهد یافت و تأثیرش بر اقتصاد و گردشگری این کشور موقتی است. وزیر خارجهٔ چین در نشست مونیخ اعلام کرد:‌ «وقتی این بیماری همه‌گیر تمام شود،‌ تقاضای بازارها که حالا کم شده از نو اوج خواهد گرفت و اقتصاد کشور از نو تقویت می‌‌شود.»

ویروس کرونا تا کنون حدود ۲ درصد از مبتلایان خود را کشته است اما نسبت به ویروس دیگر بیماری‌های تنفسی یک قرن گذشته سریعتر منتشر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بناست به منظور تشخیص چگونگی انتشار ویروس کرونا و وخامت اوضاع، از روز شنبه عملیات مشترکی را با چین به اجرا درآورد.

بیش از ۶۳۸۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در جهان ثبت شده که اکثر آنها در چین بوده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس‌ کرونا؛ آیا طب سنتی چین بیماری نوظهور را درمان می‌کند؟

مقام‌های سیاسی قربانیان جدید ویروس کرونا در چین؛ شمار تلفات به ۱۳۵۵ افزایش یافت

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد