تجمع اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر؛ «مردم درگیر فقرند، اینا در فکر رای‌اند»

تجمع اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر؛ «مردم درگیر فقرند، اینا در فکر رای‌اند»
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشجویان در این تجمع شعارهایی در ارتباط با اعتراضات و رخدادهای چند ماه اخیر ایران از جمله اعتراضات آبان ماه ۹۸، شلیک به هواپیمای اوکراینی، دستگیری دانشجویان و تحریم انتخابات سر دادند.

آگهی

همزمان با چهلمین روز کشته شدن مسافران هواپیمای اوکراینی که در اثر شلیک موشک‌ های سپاه پاسداران ساقط شد، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در تهران روز یکشنبه ۲۷ بهمن در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع شعارهایی در ارتباط با اعتراضات و رخدادهای چند ماه اخیر از جمله اعتراضات آبان ماه ۹۸ و کشته شدن صدها نفر در این اعتراضات، پنجمین نوبت دستگیری بهاره هدایت دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران، تحریم انتخابات، افزایش فقر عمومی در جامعه و شعارهایی علیه سپاه پاسداران سر دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه با اشاره به اینکه آماری که از تعداد کشته‌شده‌های ناآرامی‌های آبان ماه منتشر شده با آمار واقعی فاصله زیادی دارد گفت:  «آمار کشته شده‌های آبان در اختیار پزشکی قانونی کشور است و می توانند اعلام کنند و مشکلی نیست.»

از جمله شعارهای دانشجویان می توان به این موارد چون «نه تحریم، نه سرکوب، این است حرف مردم»، «سپاهی، سپاهی، قاتل ما شمایی»، «مردم درگیر فقرند، این‌ها تو فکر رای‌اند»، «نه صندوق، نه آراء، تحریم انتخابات» و «۱۵۰۰ نفر کشته آبان ما» اشاره کرد.

بنا بر گزارش‌ها در جریان این تجمع و زمانی که یکی از دانشجویان بیانیه معترضان را می‌خواند، تعدادی از اعضای حراست و بسیج دانشگاه به دانشجویان حمله ور شدند تا این دانشجویان را پراکنده کنند و مانع خواندن بیانیه شوند.

تا لحظه تنظیم این خبر، اطلاعاتی مبنی بر دستگیری دانشجویان در این تجمع منتشر نشده است.

تعدادی از عکس‌های این تجمع:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع‌های اعتراضی در ایران؛ ماموران با شلیک گاز اشک‌آور با مردم درگیر شدند

حضور سنگین نیروهای امنیتی در مرکز شهر تهران برای مقابله با تجمع‌های اعتراضی

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد