افزوده شدن ۴ گریزگاه مالیاتی جدید به فهرست سیاه اروپا؛ ترکیه فرصت گرفت

 افزوده شدن ۴ گریزگاه مالیاتی جدید به فهرست سیاه اروپا؛ ترکیه فرصت گرفت
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای دارایی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پاناما، جزایر کیمن، پالائو و سیشِل را به فهرست سیاه «گریزگاه‌های مالیاتی» خود افزود و به ترکیه نیز فرصت داد تا با اتخاذ تدابیر و اعمال استانداردهای لازم خود را از خطر ورود به این فهرست نجات دهد.

آگهی

وزرای دارایی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پاناما، جزایر کیمن، پالائو و سیشِل را به فهرست سیاه «گریزگاه‌های مالیاتی» خود افزود و به ترکیه نیز فرصت داد تا با اتخاذ تدابیر و اعمال استانداردهای لازم برای افشاء اطلاعات مالیاتی، خود را از خطر ورود به این فهرست نجات دهد.

ترکیه تا کنون از تبادل اطلاعات مالیاتی خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرباز زده و بر همین اساس وزرای دارایی اتحادیه اروپا یک سال دیگر به این کشور فرصت دادند تا شرایط لازم را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مالیاتی خود با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا فراهم کند.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا همچنین پاناما و جزایر پالائو را به دلیل کوتاهی از ارائه کامل اطلاعات مالیاتی و پنهان‌کاری در این خصوص وارد فهرست سیاه خود کرده‌اند. جزایر سیشل‌ نیز بر پایه ارزیابی اتحادیه اروپا دارای نظام مالیاتی کارآمدی نیست. در همین حال مطابق اطلاعیه وزرای دارایی اتحادیه اروپا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در جزایر کیمن بازتاب دهنده بخش واقعی اقتصاد این منطقه نیستند و با هدف فرار مالیاتی فعال شده‌اند.

جمهوری پالائو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است که در شرق فیلیپین واقع شده است. سیشل‌(Seychelles) نیز مجمع الجزایری است واقع در اقیانوس هند و قاره آفریقا و جزایر کیمن هم بخشی از قلمرو بریتانیا در دریای کرائیب محسوب می‌شود.

فهرست سیاه کشورها و قلمروهایی که به گریزگاه‌های مالیاتی بدل می‌شوند در سال ۲۰۱۷ و در پی افشای طرح‌های گسترده فرار مالیاتی در جهان پایه‌گذاری شد.

پیشتر جزایر فیجی، ساموآ، عمان، ترینیداد و توباگو، وانواتو و سه قلمرو ایالات متحده آمریکا از جمله ساموآ، گوام و جزایر ویرجین به این فهرست افزوده شده بود.

کشورها و قلمروهایی که در این فهرست سیاه قرار دارند با نظارت‌های بیشتر اتحادیه اروپا بر مبادلات مالی آنها مواجه می شوند و شانس جذب کمک‌های مالی اتحادیه اروپا را از دست می‌دهند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسناد پاندورا؛ کدام کشورها از فهرست سیاه مالیاتی اروپا خارج شدند؟

آلمان و فرانسه از پیشنهاد آمریکا برای تعیین حداقل نرخ مالیات بر شرکت‌ها حمایت کردند

اسناد پارادایز: سرمایه‌گذاری‌های بحث برانگیز ملکه بریتانیا، وزیر بازرگانی آمریکا و شریک نخست وزیر کانادا در گریزگاه‌های مالیاتی