نامه شهرداران ۹ شهر فرانسه به ساکنان: حق ندارید مریض شوید

نامه شهرداران ۹ شهر فرانسه به ساکنان: حق ندارید مریض شوید
Copyright APDavid Vincent
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه به رغم آن که یکی از قدیمی‌ترین و بهترین نظام‌های بیمه در جهان را دارد، اما سال‌هاست که با مشکلات زیادی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روبروست.

آگهی

شهرداران ۹ شهر فرانسه با ابلاغ دستوری مریض شدن را برای شهروندان ممنوع کردند.

این شهرهای کوچک که همگی در حوزه شهرستان سارت به مرکزیت شهر لومان واقع شده‌اند، برای اعتراض به کوتاهی دولت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، این نامه را به صورت نمادین تنظیم کرده و به آدرس همه شهروندان فرستاده‌اند.

در این نامه که چهار بند دارد، آمده است که شهروندان از این پس حق ندارند در شهر خودشان به خدمات بهداشت عمومی نیاز پیدا کنند و ابتلا به بیماری حاد، بروز حادثه و تولد با مشکل جسمی برایشان «ممنوع» است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

فرانسه به رغم آن که یکی از قدیمی‌ترین و بهترین نظام‌های بیمه در جهان را دارد، اما سال‌هاست که با مشکلات زیادی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روبروست. در این کشور از سویی کندی کار مراکز فوریت پزشکی و از سوی دیگر کمبود پزشک، به ویژه پزشک عمومی، دسترسی آسان به خدمات درمانی را برای شهروندان دشوار کرده است.

شهرستان سارت در این میان بدترین وضعیت را دارد و یکی از بیشترین موارد کمبود پزشک در فرانسه مربوط به این شهرستان است. بنا بر آمار رسمی در فرانسه، در حالی در شهرستان پاریس به ازا هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۲۴۸ و در شهرستان اوتزالپ (آلپ علیا) ۲۴۶ پزشک عمومی وجود دارد، این تعداد در شهرستان سارت تنها ۱۱۸ نفر برای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

سارت همچنین در فهرست شهرستان‌هایی که در آن پزشکان عمومی بیمار جدید نمی‌پذیرند، مقام اول را دارد. در فرانسه هر شخصی معمولا یک پزشک عمومی معالج دارد که برای هر بیماری ابتدا به او مراجعه می‌کند. اما در شهرستان سارت هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر پزشک اختصاصی ندارند.

شهرداران معترض ۹ شهر فرانسوی در بند پایانی ابلاغیه خود خطاب به ساکنان شهرهای خود نوشته‌اند: «شهروندان مجازند که برای دسترسی به خدمات درمانی مورد نیازشان به پاریس یا اوتزالپ سفر کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان فرانسه تصویب کرد؛ سه ماه مرخصیِ استحقاقی برای پرستاری از سالمندان و بیماران

فرانسه دیگر هزینه استفاده بیماران از داروهای همیوپاتی را نمی‌دهد

پزشکان فرانسوی خواستار افزایش بودجه تیمارستان‌ها شدند