گشایش هفتادمین جشنوارهٔ فیلم برلین با حضور پُررنگ فیلمهای ایرانی

گشایش جشنوارهٔ فیلم برلین با حضور پررنگ فیلم‌های ایرانی
گشایش جشنوارهٔ فیلم برلین با حضور پررنگ فیلم‌های ایرانی Copyright عکس از ای پی
Copyright عکس از ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جشنوارهٔ امسال چند فیلم ایرانی از جمله آخرین ساختهٔ محمد رسول‌اف با نام «شیطان وجود ندارد»،‌ حضور دارند.

آگهی

هفتادمین جشنوارهٔ فیلم برلین روز پنج‌شنبه در حالی در پایتخت آلمان آغاز به کار کرد که شمار فیلم‌های ایرانی حاضر در آن به نسبت سال‌ گذشته بیشتر است. در جشنوارهٔ امسال چند فیلم ایرانی از جمله آخرین ساختهٔ محمد رسول‌اف با نام «شیطان وجود ندارد»،‌ حضور دارند.

فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره

«شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف که در بخش مسابقه با ۱۷ فیلم دیگر رقابت می‌کند. دیگر فیلمهای ایرانی هفتادمین دورهٔ این جشنواره شامل چند فیلم بلند و دو فیلم کوتاه می‌شود.

فیلم‌های بلند عبارتند از:‌ «نامو» ساختهٔ نادر ساعی‌ور (در بخش فوروم ویژهٔ سینماگران جوان)،‌ یلدا (ساخته مسعود بخشی)، و «پری» ساختهٔ سیامک اعتمادی نیز در بخش پانوراما اکران خواهد شد.

دو فیلم کوتاه بادبادک‌ها (اثر سید پیام حسینی) و اسب سفید بالدار (اثر مهیار ماندگار) در بخش آثار ویژهٔ کودک و نوجوان به نمایش در می‌آید.

درخواست مقامات آلمانی برای دادن اجازهٔ خروج به کارگردان ایرانی

فیلم آخر محمد رسول‌اف با پشتیبانی مالی شهرداری هامبورگ تولید شده و در بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ برلین به نمایش در می‌آید.

این در حالی است که این کارگردان ایرانی که مقیم هامبورگ بوده، مدتهاست پس از سفر به ایران اجازهٔ خروج از کشور را نیافته است.

مقامات فرهنگی هامبورگ روز گذشته از رژیم ایران خواستند به آزادی اندیشه و خلاقیت هنری احترام بگذارد و به آقای رسول‌اف اجازه دهند به مناسبت نمایش فیلمش در جشنوارهٔ برلین از کشور خارج شود.

The Associated Press

هیئت داوران به جرمی آیرونز

ریاست هیئت داوران این دوره از جشنوارهٔ برلین را جرمی آیرونز، بازیگر بریتانیایی بر عهده دارد و دیگر اعضای آن (سه زن و سه مرد) عبارتند از: برنیس بژو،‌ هنرپیشهٔ فرانسوی آرژانتینی، بتینا بروکمپر، تهیه‌کنندهٔ آلمانی، لوکا مارینلی، بازیگر ایتالیایی، آن ماری یاسر، کارگردان فلسطینی، کلبر مندونسا فیلیو کارگردان برزیلی.

عباس امینی، فیلمساز ایرانی که پیشتر در این جشنواره شرکت کرده بود، امسال داور فیلم‌های شرکت‌کننده در بخشِ «نسل» این جشنواره است.

جشنواره فیلم برلین ده روز ادامه دارد و جوایز اصلی آن یعنی خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای، شامگاه شنبه ۲۹ فوریه به برندگان اهدا خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ جشنواره فیلم کن از دیروز تا امروز

ژان پل بلموندو، جین فوندا و اصغر فرهادی در جشنواره فیلم لومیر

دولت آلمان «اظهارات یهودستیزانه» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین را بررسی می‌کند