مناظره در آستانه رای‌گیری در نوادا؛ بلومبرگ آماج انتقادها قرار گرفت

مناظره در آستانه رای‌گیری در نوادا؛ بلومبرگ آماج انتقادها قرار گرفت
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الیزابت وارن رقیب مایکل بلومبرگ گفت: «مایلم در مورد کسی صحبت کنم که رقیب ما است؛ میلیاردری که زنان را ضعیفه‌هایی چاق و لزبین‌هایی با صورتی شبیه اسب می خواند. خیر! من در مورد دونالد ترامپ حرف نمی‌زنم بلکه از مایکل بلومبرگ سخن می‌گویم.»

آگهی

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک چهارشنبه شب در اولین مناظره خود با دیگر نامزدهای حاضر در رقابت مقدماتی برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا به تندی از سوی آنها مورد انتقاد قرار گرفت.

این مناظره در آستانه رای گیری روز شنبه در ایالت نوادا برگزار شد. الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست در جریان این مناظره که در لاس وگاس برگزار شد گفت: «مایلم در مورد کسی صحبت کنم که رقیب ما است؛ میلیاردری که زنان را ضعیفه هایی چاق و لزبین هایی با صورتی شبیه اسب می خواند. خیر! من در مورد دونالد ترامپ حرف نمی زنم بلکه از مایکل بلومبرگ سخن می گویم.»

سناتور ایالت ماساچوست همچنین مایکل بلومبرگ را به حمایت از «سیاست های نژادپرستانه» در زمان تصدی سمت شهردار نیویورک متهم کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنی سندرز، ۷۸ ساله، سناتور ایالت ورمونت که نظرسنجی ها از پیشتازی او در ایالت نوادا حکایت دارد نیز با انتقاد از مایکل بلومبرگ گفت: «او شهرداری بود که سیاهپوستان و لاتین تبارها را به شکل شنیعی هدف گرفته بود.»

مایکل بلومبرگ، ۷۸ ساله، در مقابل انتقاد رقبای خود تلاش کرد که خود را نامزدی «کارآمد» معرفی کند که توانایی شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی را دارد. او گفت: «چه کسی می تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟ و چه کسی می تواند وقتی به کاخ سفید رسید کارش را انجام دهد؟ معتقدم که من نامزدی هستم که این دو کار را می توانم انجام دهم.»

با این حال الیزابت وارن، ۷۰ ساله، ضمن هشدار نسبت به انتخاب مایکل بلومبرگ به عنوان نامزد حزب دموکرات گفت: «دموکرات ها خطر بزرگی می کنند اگر تنها یک میلیاردر متکبر را جایگزین [میلیاردر متکبر] دیگری بکنند.»

شهردار سابق نیویورک که در گذشته عضو حزب جمهوریخواه بود راهبردی بی سابقه را برای شرکت در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برگزیده است. او با پرهیز از شرکت در رقابت در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی قصد دارد روز سوم مارس (۱۳ اسفند) که رای گیری در ۱۴ ایالت به طور همزمان برگزار می شود وارد عرصه رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات شود.

دونالد ترامپ که از مایکل بلومبرگ به دلیل قد یک متر و ۷۰ سانتی متری اش تحت عنوان «مایک ریزه» یاد می کند در واکنش به مناظره چهارشنبه شب در صفحه توئیترش نوشت: «عملکرد مایک ریزه در مناظره امشب احتمالا بدترین عملکرد در تاریخ مناظره ها بود.»

مایکل بلومبرگ با ثروت حدودا ۶۰ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۱۹ از سوی نشریه فوربز به عنوان نهمین فرد ثروتمند جهان معرفی شد. او امیدوار است که با استفاده از صدها میلیون دلار از ثروت شخصی خود بتواند کارزار انتخاباتی خود را پیش ببرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت سندرز و بودجج در نیوهمپشایر؛ فرصتی دیگر برای وارن و بایدن

پیت بودجج؛ نامزدی همجنس‌گرا که در افغانستان زبان فارسی دری فرا گرفت

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم