کرونا در ایران؛ مسابقات ورزشی و برنامه‌های هنری لغو شدند

کرونا در ایران؛ مسابقات ورزشی و برنامه‌های هنری لغو شدند
Copyright خبرگزاری میزان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تصمیم مقامات استان‌های مرکزی و قم، مدارس شهرستان اراک به مدت یک هفته و استان قم برای دو روز تعطیل شدند.

آگهی

ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش در اطلاعیه اعلام کرد که از روز دوشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی و همه رشته‌های ورزشی به مدت ۱۰ روز لغو می‌شود.

با این حال سازمان لیگ فوتبال ایران پیش از این اطلاعیه گفته بود که مسابقه استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان  و دیدار سپاهان و پرسپولیس در روز یکشنبه (۴ اسفند ۹۸) به‌خاطر شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. 

همزمان وزارت ارشاد ایران نیز با صدور اطلاعیه‌ای از لغو تمام برنامه‌های هنری و سینمایی در «سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری» خبر داد.

در اطلاعیه وزارت ارشاد آمده است که این اقدام به منظور «ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه» انجام می‌شود. در این بیانیه همچنین آمده است که ادامه تعطیلی برنامه‌‌های هنری «منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

استاندار استان مرکزی: یک نفر در اراک به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

علی آقازاده، استاندار مرکزی درگفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که یک نفر در استان مرکزی (شهر اراک) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. به این ترتیب آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به شش نفر افزایش پیدا یافت.

استاندار استان مرکز دلیل تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌های این استان را نیز این موضوع عنوان کرده و از مردم استان مرکزی خواسته است که از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ و پرازدحام خودداری کنند.

تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در برخی از استان‌های ایران

بر اساس تصمیم مقامات ایران مدارس و مراکز آموزشی بسیاری از استان‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

بر این اساس مدارس شهرستان اراک در استان مرکزی به مدت یک هفته و تمامی مدارس استان قم، استان گلستان، استان قزوین، استان مازنداران، همدان ،کرمانشاه، اردبیل و تهران برای دو روز و تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا پایان روز چهارشنبه تعطیل خواهند بود. به‌طور مرتب اسامی استان‌های جدیدی به این فهرست در حال اضافه شدن است. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان قم علاوه بر مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه نیز در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، چهارم و پنجم اسفند تعطیل خواهند بود.

با این حال محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لغو تمام اردوهای دانش‌آموزان گفت: «برای تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرند.»

همچنین مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «مدارسی که محل اخذ رای برای انتخابات بوده‌اند امروز باید ضدعفونی شوند. شوینده‌ها و ضدعفونی جزو اولویت‌های کار است و استان‌ها در حال انجام اقدامات هستند.»

از سوی دیگر مشاور وزیر بهداشت نیز در توئیتی نوشت: «‏تمامی دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی تا آخر هفته تعطیل است.»

احتمال آلوده شدن اعضای شورای شهر تهران

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، در خانه خواهد ماند. این خبر روز شنبه در جریان گفتگوی او با خبرگزاری فارس اعلام شد.

آقای هاشمی دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را دیدارش با شهردار منطقه ۱۳ تهران که مشکوک به ابتلا به «کووید-۱۹» هست، اعلام کرد.
بامداد شنبه خبری از سوی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد مبنی بر اینکه مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران به دلیل آلودگی به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است؛ این خبر از سوی روابط عمومی این شهرداری رد شد.

«از ۴ تست کرونای شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است»

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «سه‌شنبۀ هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند... رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام، دچار بیماری شده‌ام.»

رئیس شورای شهر تهران افزود: «امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده، در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمانی سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است.»

آقای هاشمی در ادامه گفت: «از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم. در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم.»

او همچنین گفت که از هیأت رئیسه خواسته است تا جلسه‌ای تشکیل دهند و دربارۀ برگزاری جلسات آتی شورا تصمیم گیری کنند.

آگهی

آقای هاشمی همچنین اعلام کرد که پس از دیدار با شهردار منطقه ۱۳ تهران، با برخی دیگر از اعضای شورای شهر از جمله مجید فراهانی و زهرا نژادبهرام نیز دیدار داشته است.

کرونا در ایران؛ وزارت بهداشت مرگ یک نفر دیگر و ۱۰ مورد ابتلای جدید را تایید کرد

پیش از اعلام مرگ یک نفر در اراک، صبح شنبه ۳ اسفند کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران خبر داده بود.

وی شنبه صبح مرگ یک نفر دیگر را به دلیل ابتلا به «کووید-۱۹» تایید کرد؛ به این ترتیب شمار مرگ و میر ناشی از گسترش این بیماری در ایران تا صبح شنبه پنج نفر اعلام شده بود.

آقای جهانپور همچنین اعلام کرد که نتایج آزمایش‌های ۱۰ فرد مشکوک به ابتلا به این بیماری نیز مثبت بوده است که با احتساب این آمار، شمار رسمی مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۸ نفر افزایش می‌یابد.

سخنان روز شنبۀ رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در حالی بیان می‌شود که بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران بیش از این تعداد است.

آگهی

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از «یک مقام عالی‌رتبه دولتی در ایران که نخواست نامش فاش شود» اعلام کرد که تنها در شهر قم شمار افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا به این ویروس، به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است. این خبرگزاری به نقل از همین منبع اعلام کرد که دست‌کم ۳ مورد مرگ و میر نیز در همین رابطه در تهران به ثبت رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تست کرونا امباپه منفی شد؛ پاری سن ژرمن بدون تماشاگر مقابل دورتموند

لبنان از مشاهده یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در هواپیمایی از مبدا ایران خبر داد

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود