کرواسی؛ فن‌آوری پیشرفته خودروسازی «ریماک» در خودروهای برقی جدید

کرواسی؛ فن‌آوری پیشرفته خودروسازی «ریماک» در خودروهای برقی جدید
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«میت ریماک» شرکتی که نام خودش را بر آن گذاشته است را از یک گاراژ شروع کرد. اکنون شرکت خودروسازی او در خارج از «زاگرب» پایتخت کرواسی بیش از ۶۰۰ کارمند دارد و خودروهای برقی جدید با حداکثر سرعت ۳۶۵ کیلومتر در ساعت و قیمت ۲ تا ۲.۵ میلیون یورو تولید می کند.

آگهی

در این برنامه «هدف» به کرواسی رفته‌ایم تا شما را با شرکت‌های حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته در این کشور آشنا کنیم.

شرکت‌های نوپا (استارت آپ) در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته مفهومی مرتبط با «سیلیکون ولی» است، در کرواسی هم همینطور است مانند خودروی اسپرت الکترونیک با سرعت بالا. همین جا بود که نیکولا تسلا اختراعاتش را در پایان قرن ۱۹ آغاز کرد. امروز، آنها مدل‌های جدیدی از روبات‌ها، مدیریت انرژی و خودروی ریماک تولید می کنند.

«میت ریماک» شرکتی که نام خودش را بر آن گذاشته است را از یک گاراژ شروع کرد. اکنون شرکت خودروسازی او در خارج از «زاگرب» پایتخت کرواسی بیش از ۶۰۰ کارمند دارد که نیمی از آنها مهندس اند و خودروهای اسپرت با سرعت بالا در رقابت با قطارهای سریع السیر تولید می کند.

شرکت ریماک خودروهای برقی‌ایی تولید می کند که حداکثر سرعت آنها ۳۶۵ کیلومتر در ساعت و قیمت شان ۲ تا ۲.۵ میلیون یورو است.

میت ریماک، مدیرعامل خودروسازی ریماک به یورونیوز می گوید: «ما نمی خواهیم فقط یک نسخه برقی از اتومبیل‌های موجود بسازیم بلکه می خواهیم آنها را به سطحی بالاتر ارتقا دهیم و چیزی بسازیم که ناممکن به نظر می رسد. بنابراین برای مثال با چهار موتور که هر کدام مخصوص یک چرخ خودروست، کاری کنیم که هر چرخ بطور مجزا و در حدود ۱۰۰ بار در ثانیه بچرخد. این یک تجربه جدید رانندگی و سطح عملکردی کاملا متفاوت برای یک خودروست.»

میت ریماک می افزاید: «پورشه، هیوندای و کیاموتور سهامداران این پروژه هستند و اساسا کاری که ما انجام می دهیم کمک به آنها در توسعه خودروهای آینده شان است و به نمایش گذاشتن فن‌اوری‌هایی که در خودروهای خودمان داریم و سپس تکنولوژ‌ی های ما به دیگر کارخانه‌های خودروسازی انتقال پیدا می کند.»

مدیر عامل شرکت خودروسازی «ریماک» در ادامه توضیحاتش می گوید: «هدف ما پیشرو بودن در تولید سوپرخودروهای برقی و پیشرو بودن در تولید قطعات خودروهای برقی با کارایی بالا برای دیگر کارخانه‌های خودروسازی است. از این گذشته، ما می خواهیم به نسل آینده در صنعت خودرو کمک کنیم و از مالکیت و رانندگی خودروها به سمت «جابه جا شدن بعنوان خدمات» و «خودروهای بدون راننده» حرکت کنیم.»

میت ریماک بخشی از قدرت فکرییش را از دانشکده مهندسی برق در دانشگاه زاگرب و مرکز نوآوری نیکولا تسلا در این دانشگاه بدست آورده است.

در مرکز نوآوری‌های نیکولا تسلا حدود ۲۰۰ پروژه فعال وجود دارد و ما تعدادی از آنها را بررسی می کنیم.

نیکولا میشکوویچ، معاون دانشکده مهندس برق دانشگاه زاگرب به یورونیوز می گوید: «ما باید بتوانیم این نوآوری‌ها را به کسانی منتقل کنیم که بتوانند این پروژه ها را به تکنولوژی‌هایی سطح پیشرفته تبدیل کنند و سپس آنها را وارد بازار کنند. این دقیقا کاری است که مرکز نوآوری‌های ما در مرکز نیکولا تسلا انجام می دهد یعنی انتقال نتایج تحقیقات به حوزه صنعت.»

نیکولا میشکوویچ می افزاید: «ما دانشجویان دکترایی داریم که جذب حوزه صنعت می شوند و در شرکت‌هایی مانند ریماک یا برادران گیدئون که در حوزه خودروهای بدون راننده و روباتیک کار می کنند، مشغول می شوند.»

اختراعات مرتبط با روزگار مدرن در سرزمین نیکولا تسلا، اختراعاتی است که نشان دهنده روحیه نوآوری و راه‌اندازی شرکت‌های نوپا در کرواسی است.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

بازاریابی تأثیرگذار چطور در دُبی رشد می‌کند؟

آشنایی با ۹ جاذبه فرهنگی که در سفر به کرواسی باید از آن‌ها بازدید کرد