حملات هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۶ شبه‌نظامی کشته شدند

حملات هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۶ شبه‌نظامی کشته شدند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه شش شبه‌نظامی هوادار حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از جمله دو عضو گروه جهاد اسلامی فلسطین در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند.

آگهی

ارتش اسرائیل روز دوشنبه مسئولیت حملات هوایی به «مواضع» گروه جهاد اسلامی فلسطین در سوریه را برعهده گرفت.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حملات یکشنبه شب اسرائیل در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه شش نفر کشته شدند. حملات هوایی اسرائیل پس از آن صورت گرفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین ۲۱ راکت از نوار غزه به جنوب اسرائیل پرتاب کرد.

بنا به اعلام گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه شش شبه نظامی هوادار حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از جمله دو عضو گروه جهاد اسلامی فلسطین در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «جنگنده‌های ارتش اسرائیل در تلافی [پرتاب راکت‌ها] اهداف جهاد اسلامی را در جنوب دمشق بمباران کردند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال یک منبع نظامی به خبرگزاری دولتی سوریه گفت که اکثر موشک‌های اسرائیلی پیش از برخورد با اهدافشان منهدم شدند. به گفته این منبع نظامی تعدادی از موشک‌ها هم پیش از برخورد با اهداف مورد نظر از مسیر خود منحرف شدند.

سوریه تاکنون بارها اسرائیل را به بمباران مواضعی در داخل خاک خود متهم کرده است اما اسرائیل به ندرت مسئولیت این حملات را می‌پذیرد. اسرائیل دولت بشار اسد را متهم می‌کند که به گروههایی مانند حزب‌الله لبنان، سپاه قدس ایران و گروه جهاد اسلامی فلسطین اجازه داده است تا از خاک سوریه برای فعالیت‌های «خصمانه» علیه اسرائیل استفاده کنند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که اهداف حملات هوایی یکشنبه شب اسرائیل «مواضع سپاه پاسداران ایران» و «گروه جهاد اسلامی» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بوده است.

ارتش اسرائیل یکشنبه شب مواضع گروه جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه را نیز بمباران کرد. مسئولان فلسطینی در نوار غزه اعلام کردند که در این حملات چند نفر مجروح شدند.

گروه جهاد اسلامی فلسطین پس از گروه حماس دومین تشکیلات بانفوذ در نوار غزه محسوب می‌شود. هر چند گروه حماس اخیرا با اسرائیل بر سر آتش‌بس بین دو طرف به توافق رسیده است اما گروه جهاد اسلامی در آتش‌بس با اسرائیل به سر نمی‌برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش‌ها در سوریه؛ آمریکا ممکن است سامانه پاتریوت به ترکیه بفرستد

هشدار سازمان ملل درباره وقوع «بزرگترین فاجعۀ انسانی قرن بیست و یک» در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۷ سوری و ایرانی در حملات اسرائیل کشته شدند