چالش دوران پس از مرکل؛ کنگره فوق‌العاده دموکرات مسیحی‌ها برگزار می‌شود

چالش دوران پس از مرکل؛ کنگره فوق‌العاده دموکرات مسیحی‌ها برگزار می‌شود
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از چالش‌های پیش روی رهبر یا رهبران آینده حزب دموکرات مسیحی مقابله با افزایش اقبال به حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان خواهد بود.

آگهی

حزب دموکرات مسیحی آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که کنگره فوق‌العاده این حزب برای تصمیم گیری در مورد دوران پس از صدراعظمی آنگلا مرکل روز ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت) برگزار می‌شود.

آنگرت کرمپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان هفته گذشته از رهبری حزب دموکرات مسیحی کناره گیری کرد. استعفای او پس از همراهی هم حزبی‌هایش با حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در ایالت تورینگن صورت گرفت.

حزب دموکرات مسیحی آلمان قرار است در کنگره فوق‌العاده خود جانشین یا جانشینان آنگرت کرمپ کارن باوئر را انتخاب کند. رهبر آینده حزب به احتمال زیاد نامزد جانشینی آنگلا مرکل در سمت صدراعظمی خواهد شد. با این حال هنوز مشخص نیست که حزب دموکرات مسیحی یک فرد را به عنوان رهبر خود برخواهد گزید یا به انتخاب شورایی برای رهبری حزب روی خواهد آورد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تعیین یک شورا برای رهبری حزب دموکرات مسیحی می‌تواند از شکاف در این حزب در ماه‌های پایانی زمامداری آنگلا مرکل جلوگیری کند.

انتخابات پارلمانی آلمان قرار است در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

رهبران حزب دموکرات مسیحی در حالی تصمیم به برگزاری کنگره فوق‌العاده این حزب در ماه آوریل گرفتند که در انتخابات ایالتی روز یکشنبه هامبورگ با شکست سنگینی روبرو شدند. متحدان آنگلا مرکل تنها ۱۱.۲ درصد آراء را در انتخابات ایالتی هامبورگ کسب کردند و پس از احزاب سوسیال دموکرات و سبزها در جایگاه سوم قرار گرفتند.

یکی از چالش‌های پیش‌روی رهبر یا رهبران آینده حزب دموکرات مسیحی مقابله با افزایش اقبال به حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان خواهد بود.

گروهی از اعضای حزب دموکرات مسیحی به دنبال اتخاذ سیاست‌های راستگرا در راستای جلب حمایت رای دهندگان به حزب آلترناتیو برای آلمان هستند. این در حالی است که گروهی دیگر از کارنامه آنگلا مرکل در مقام صدراعظم آلمان و سیاست‌های میانه روی او دفاع می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاسخ مرکل به ترامپ برای شرکت در نشست گروه ۷: شاید وقتی دیگر

پس لرزه‌های اتحاد با راست افراطی در آلمان؛ رئیس دولت تورینگن استعفاء داد

تابوشکنی در سیاست آلمان؛ مرکل ائتلاف با راست افراطی را نکوهش کرد