طعنه ترامپ به دموکرات‌ها: کمک روسیه به سندرز را بررسی نمی‌کنید؟

طعنه ترامپ به دموکرات‌ها: کمک روسیه به سندرز را بررسی نمی‌کنید؟
Copyright عکس ها از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه ضمن رد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر تلاش روسیه برای کمک به راهیابی مجدد دونالد ترامپ به کاخ سفید، از طرح مسکو برای کمک به کارزار برنی سندرز سخن گفت.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با طعنه از احتمال تحقیق درباره کمک روسیه به پیروزی برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در رای گیری مقدماتی ایالت نوادا سخن گفت.

رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی احتمال تحقیق دربارۀ دخالت روسیه در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری را مطرح کرد که رابرت مولر، مدیر پیشین پلیس فدرال آمریکا پس از راهیابی دونالد ترامپ به کاخ سفید به مدت چند ماه در مورد نقش روسیه در پیروزی وی تحقیق کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنی سندرز، سناتور ۷۸ ساله و چپگرای ایالت ورمونت روز شنبه در رای گیری ایالت نوادا برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی دست یافت. او با کسب ۴۷ درصد آراء از جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، پیت بودجج شهردار پیشین ساوت بند و الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست پیشی گرفت.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه ضمن رد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر تلاش روسیه برای کمک به راهیابی مجدد دونالد ترامپ به کاخ سفید، از طرح مسکو برای کمک به کارزار برنی سندرز سخن گفت.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت: «رئیس جمهور [ترامپ] ارتش آمریکا را در حد و اندازه‌ای که از زمان رونالد ریگان سابقه ندارد بازسازی کرده است. در نتیجه به نظرم شگفت‌آور نیست که روسیه، چین یا ایران طرفدار فردی جز رئیس جمهور ترامپ باشند.»

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داده بود که مقامات اطلاعاتی آمریکا به کارزار برنی سندرز اطلاع داده‌اند که روسیه به دنبال کمک به او برای کسب نامزدی حزب دموکرات است. این در حالی است که به گزارش روزنامه نیویورک تایمز یک مقام اطلاعاتی آمریکا به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفته است که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که روسیه برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) تلاش کرده است.

نامزدهای حاضر در رقابت مقدماتی حزب دموکرات پس از رای گیری در ایالت نوادا اکنون بر روی تبلیغ در ایالت کارولینای جنوبی تمرکز کرده‌اند. انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی قرار است روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) برگزار شود. پس از آن رای دهندگان در ۱۴ ایالت در روز سوم مارس (۱۳ اسفند) فرصت خواهند داشت تا در رای گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری شرکت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیت بودجج؛ نامزدی همجنس‌گرا که در افغانستان زبان فارسی دری فرا گرفت

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟