سندرز: در نشست لابی هوادار اسرائیل شرکت نمی‌کنم

سندرز: در نشست لابی هوادار اسرائیل شرکت نمی‌کنم
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنی سندرز که یهودی است پیش از این بارها دولت بنیامین نتانیاهو را «راستگرا» و «نژادپرست» خوانده است.

آگهی

برنی سندرز، نامزد پیشتاز در رقابت مقدماتی برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که در نشست سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (AIPAC) شرکت نخواهد کرد.

سناتور چپگرای ایالت ورمونت دلیل عدم حضورش در این نشست را ارتباط این لابی با «رهبرانی که سخنان متعصبانه بیان می‌کنند و با حقوق اساسی فلسطینیان مخالف هستند» عنوان کرد.

به نظر می‌رسد این اظهارات برنی سندرز اشاره‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باشد. نامزد پیشتاز در رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا تاکنون بارها از بنیامین نتانیاهو و مواضع او انتقاد کرده است.

برنی سندرز همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: «مردم اسرائیل حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند. مردم فلسطین نیز چنین حقی دارند.»

او در ادامه افزود: «من در مقام ریاست جمهوری از حقوق اسرائیلی‌ها و فلسطینیان حمایت خواهم کرد و هرچه ممکن باشد برای برقراری صلح و امنیت در منطقه انجام خواهم داد.»

برنی سندرز که یهودی است پیش از این بارها دولت بنیامین نتانیاهو را «راستگرا» و «نژادپرست» خوانده است.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا سال گذشته گفته بود: «من ضداسرائیلی نیستم اما واقعیت این است که نتانیاهو یک سیاستمدار راستگرا است. به نظر من او او با فلسطینی‌ها بسیار غیرمنصفانه رفتار می‌کند.»

«کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» ضمن انتقاد از اظهارات نامزد پیشتاز رقابت مقدماتی حزب دموکرات تاکید کرد که برنی سندرز پیش از این نیز در نشست سالانه این نهاد شرکت نکرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برنی سندرز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها؛ پیروزی بایدن درفلوریدا، ایلینوی و آریزونا

سندرز: آقای ترامپ اجازه نمی‌دهیم به خاطر دیکتاتوری بی‌رحم سعودی جنگ دیگری آغاز کنید