راهکار هنگ کنگ برای رونق اقتصادی؛ به هر نفر ۱۲۸۰ دلار پرداخت می‌‌شود

راهکار هنگ کنگ برای رونق اقتصادی؛ به هر نفر ۱۲۸۰ دلار پرداخت می‌‌شود
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اقتصاد منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ در ماه‌های اخیر تحت تاثیر تظاهرات گسترده ضددولتی، جنگ تجاری بین آمریکا و چین و شیوع نوع جدید ویروس کرونا قرار گرفته است.

آگهی

دولت محلی هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که برای مقابله با رکود اقتصادی به هر یک از ساکنان دائمی این منطقه رقمی معادل ۱۲۸۰ دلار آمریکا پرداخت می کند.

اقتصاد منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ در ماه های اخیر تحت تاثیر تظاهرات گسترده ضددولتی، جنگ تجاری بین آمریکا و چین و شیوع نوع جدید ویروس کرونا قرار گرفته است.

پل چان، وزیر دارایی در دولت محلی هنگ کنگ اعلام کرد که در مجموع ۱۲۰ میلیارد دلار هنگ کنگ (۱۵ میلیارد دلار آمریکا) به تلاش برای رونق بخشیدن به اقتصاد هنگ کنگ اختصاص یافته است. هنگ کنگ هم اکنون با بدترین بحران مالی خود طی یک دهه اخیر روبرو است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت محلی هنگ کنگ به دلیل رشد اقتصادی قابل توجه در سال های اخیر ذخیره ای معادل هزار میلیارد دلار هنگ کنگ (۱۲۸ میلیارد دلار آمریکا) در اختیار دارد.

مسئولان هنگ کنگ امیدوارند که شهروندان با صرف رقم اهدایی به رونق مجدد کسب و کارهای محلی کمک کنند.

وزیر دارایی دولت محلی هنگ کنگ تاکید کرده که بحران اجتماعی سیاسی اخیر، شیوع ویروس جدید کرونا و جنگ تجاری بین آمریکا و چین به شکلی «استثنایی» به اقتصاد این منطقه ضربه زده است.

وی از کاهش مالیات بر سود و درآمد و اختصاص وام با بهره کم به شرکت هایی که برای پرداخت دستمزد کارکنان خود با مشکل روبرو هستند به عنوان دیگر سیاست های دولت محلی هنگ کنگ برای کمک به اقتصاد محلی یاد کرد.

بحران اقتصادی کنونی در هنگ کنگ باعث شده است که نرخ بیکاری در این منطقه افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شکاف بین سیاست‌های کرونایی در دو قطب مالی آسیا؛ رقابت تازه اقتصادی میان سنگاپور و هنگ کنگ

نیروهای پلیس هنگ‌کنگ برای برخورد با اعتراض‌ها چقدر اضافه حقوق گرفتند؟

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟